Strategii podniku je možné zpracovat až v případě, kdy je pečlivě proveden marketingový výzkum, a jsou k dispozici všechny potřebné dokumenty. V potaz je potřeba brát také cíle, které charakterizují základní směřování projektu (čeho má být projektem dosaženo) a strategie určuje právě prostředky a aktivity potřebné pro dosažení cílů projektu.
Strategie cenová: Rozložení tržeb podle cenových teritorií, vývoj cen produktů pro export v jednotlivých teritoriích, vývoj tuzemských cen u jednotlivých segmentů odběratelů
Strategie materiálové a energetické náročnosti a nákladovosti produkce: měrná spotřeba jednicových a režijních materiálů, energií a služeb, vývoj cen nakupovaných materiálů, energií a služeb, vývoj stavu pracovníků, vývoj průměrných mezd,…
Strategie hospodaření s hmotným a nehmotným majetkem: Prostředky vynakládané na pořízení majetku, uvádění majetku do provozu, vyřazování a odprodej majetku, nájem a pronájem majetku, odepisování majetku
Strategie finanční: nákup a prodej finančního majetku, výnosnost finančního majetku, podíly a účasti v jiných podnicích
Strategie rozdělení zisku a použití zdrojů: Příděly ze zisku do fondů, výplata dividend, tantiém, emise nových akcií a dluhopisů
Strategie úvěrů: potřeba a získání nových úvěrů, splácení starých úvěrů, vývoj úvěrových podmínek
Výběr strategie zahrnuje:
Vhodnost strategie
Realizovatelnost strategie
Akceptovatelnost strategie
1. Stručná analýza okolí podniku:
Analýza trhu
Analýza vědecko-technického rozvoje
Analýza regionu
Analýza ekonomického a právního systému
Příležitosti a hrozby
2. Analýza silných a slabých stránek
3. Formulace specifických předností podniku
4. Vize podniku:
Základní představa o budoucí podobě podniku
Základní hypotézy a scénáře budoucího vývoje
Základní strategické rozhodnutí o tempu vývoje tržeb a jejich sortimentní struktura
Formulace dílčích strategií podniku
Ekonomické důsledky jednotlivých variant řešení
Základní představy o organizaci podniku
5. Formulace strategických cílů:
Cíle na trhu
Cíle ekonomické
Cíle majetkové
Cíle v oblasti kvalifikace, motivace a sociální
6. Hlavní strategické operace
7. Návrh dalšího postupu prací
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy