O tom zda-li byla dříve slepice, nebo vejce by se dalo s úspěchem a dlouze debatovat.
U otázky: „ Byla dříve firma, nebo nápad,“ je odpověď mnohem jednodušší. Na počátku všeho vždy stojí nápad. Dejme tomu, že tento nápad je realizovatelný. Existuje však mnoho věcí, které byste si před založením firmy uvědomit.
1. Cítíte-li se odborníky v oblasti, v níž chcete podnikat, nejsou před vámi žádné překážky,
2. i když vzdělávat se dá celý život. Nejste-li odborníkem, nýbrž laikem, který chce v dané oblasti podnikat, je důležité si to promyslet a představit si například jak bude vaše firma v tomto případě vypadat za deset let…
Dobrá rada v tomto ohledu je: „ Projděte své CV, zjistěte,čemu všemu jste se naučili
a přemýšlejte čím byste se odlišili od ostatních. Co můžete nabídnout zákazníkovi jiného. Všechny tyto vaše umy se pak snažte zabalit do pomyslného balíčku, který byste jako konečný produkt poskytli zákazníkovi, který by se nemusel o nic starat, přirovnáním mohou být tarifové balíčky operátorů v ČR, které jsou teď velmi žádané.
3. Máte-li rozmyšleno jakým směrem se bude vaše podnikání ubírat, je na čase vybrat název firmy. Jste-li podnikatelem na základě živnostenského listu shoduje se název vaší firmy s vaším jménem a příjmením, tak jak je uvedeno v živnostenském listu. K názvu lze dodat například dodatek upřesňující obor podnikání. Příklad: Kamila Nováková – telekomunikace.
4. Důležitým faktorem je pro podnikatele místo podnikání. Většinou tímto místem bývá bydliště podnikatele. Je možné mít i vlastní provozovnu, ovšem k tomu je třeba nahlásit provozovnu na živnostenském úřadu. Ať už zvolíte jakékoli místo podnikání je důležité si uvědomit zda-li budou zákazníci chodit za vámi, nebo vy za nimi. V případě, že budou zákazníci chodit za vámi je vhodné vyčlenit si doma pracovnu. Pokud takovou možnost nemáte a máte schůzky třeba jen 2x týdně řešením je jednorázový pronájem prostor.
5. Říká se, že ve dvou se to lépe táhne, proto mnoho podnikatelů jde do podnikání s kamarádem, či někým z rodiny. Vypadá to jednoduše, ale pokud jste chtěli být pány vlastního času a jen svými šéfy rozhodně není tato varianta pro vás. Podnikání ve dvou je totiž nejen otázkou kompromisů a domluvy, ale měli byste se zamyslet také nad několika věcmi:
a) Jak se s kamarádem/příbuzným doplňujete…
b) Je vaše spolupráce pro rozvoj podnikání nutná?
c) Jak moc se lišíte v názorech na zásadní věci, jste schopni se domluvit?
d) Jste schopni o podnikání více než mluvit? Např. realizovat různé akce?
e) Představte si jak by vaše spolupráce vypadala cca za 10 let…
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy