Jestliže se rozhodnete ukončit svou podnikatelskou činnost, nebude to jen tak. Připravte se na to, že se zrušením živnosti i se zrušením obchodní korporace se pojí mnoho nepříjemných povinností, které budete muset zařídit. Může se jednat o administrativní zátěž, která vám sebere mnoho hodin vašeho času. Pokud zároveň rozjíždíte nový byznys nebo když máte už stálé zaměstnání, může být značně problematické si tento čas ve svém rozvrhu uvolnit.
Nevíte, zda zrušit obchodní společnost s likvidací nebo bez likvidace? Váháte, jak si vypořádat její zůstatek a jak uhradit závazky svým věřitelům či dodavatelům? Pak je pro vás ideální volbou oslovit odborníka, kterému společnost odprodáte (za tento prodej běžně platíte vy) a on vše nezbytné zařídí za vás.
Podobně lze postupovat i při rušení živnostenského oprávnění. Domluvte si schůzku, na které vyjádříte své požadavky na rušení nebo pozastavení živnosti. Jinak se postupuje, když vedete účetnictví a když pracujete pouze s daňovou evidencí. Samostatnou kapitolou jsou též výdajové paušály.
Je nezbytné kontaktovat všechny příslušné úřady, správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu. Ačkoliv lze vše snadno zařídit i na jednom místě, tak je lepší si ověřit, že ohlášení skutečně proběhlo, jelikož formulář nemusí být na 100 % spolehlivý. I pro tuto oblast si tedy můžete najmout specialistu, který si poradí se všemi drobnými i zásadními překážkami, které by mohly bránit vám ve zrušení živnosti.
Informace k tématu ukončení podnikání naleznete nejen na internetu, ale také v příslušných zákonech, kterými ale může být náročné se pročíst. Využijete zde živnostenský zákon, zákon o obchodních korporacích, zákoník práce (pokud máte nějaké zaměstnance) a také zákon o daních z příjmů, případně i o dalších daních, které máte povinnost aktuálně odvádět.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy