Behaviorální marketing je typ cílené reklamní metody, která analyzuje chování zákazníků. Na základě této analýzy se pak zákazníkovi zobrazuje pouze relevantní reklama, tedy reklama, o kterou má zákazník zájem a je pro něj užitečná.
Výhody behaviorálního marketingu
efektivní reklama, která se zobrazuje dle zájmu zákazníků,
přináší zisky,
zákazník má pocit, že se mu věnujete a pomáhá tvořit obsah vašich webových stránek.
Jakmile zákazník navštíví vaše stránky, dává svolení ke shromažďování dat o jeho aktivitě, např. na jaké odkazy klikne nebo co vyhledává. Tím se vytvoří profil návštěvníka a při příští návštěvě se mu již zobrazí relevantní reklamy a informace, které odpovídají jeho zájmům a předchozímu chovaní na webových stránkách.
V případě, že chcete získat ještě úplnější informace o zákazníkovi, je nutné sledovat i údaje geografické, demografické (data z formulářů, které zákazník vyplnil) a kontextové, které lépe rozliší zájmy zákazníků.
Velmi důležité je, abyste při získávání informací respektovali soukromí osob a ke shromažďování údajů měli souhlas (např. přidat k formuláři souhlas se zpracováním údajů).
Sledovat aktivitu a zájmy návštěvníka vašich webových stránek můžete pomocí několika nástrojů:
Cookies webových prohlížečů
Cookies jsou malé textové soubory, které webové stránky ukládají do návštěvníkova počítače a pomáhají zjistit jaké informace a reklama je pro vaše zákazníky nejužitečnější. Na stejném principu fungují i flash cookies (neboli Local Shared Object), které jsou součástí Adobe Flash Player pluginu.
Web beacons
Web beacon (někdy nazýván jako web bug, clear GIFs nebo pixel tag) je gif soubor o velikost 1x1 pixel, který se do prohlížečů načítá jako obrázek a poskytuje informace o provozu na webových stránkách, slouží i ke kontrole reklam a počítá i návštěvníky.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy