26. 7. 2016
Značka je přidaná hodnota společnosti, osobnost podniku, a pokud je kvalitně vybudovaná, je polovinou úspěchu. Značka zaštiťuje všechny aspekty podniku od hlavní filozofie podnikání přes firemní...
25. 7. 2016
Asi každý obchodník touží prodat co nejvíce a za co největší cenu. Jedním z osvědčených a po léta využívaných postupů je nabídnout k zakoupenému sortimentu také zboží, které s kupovanou věcí či...
24. 7. 2016
Co je to marketingový výzkum? Informace jsou moc a v éře informační společnosti to platí dvojnásob. Jediný způsob, jak podnikatel udrží krok se stále se měnícími podmínkami na trhu, je...
23. 7. 2016
Získávání zákazníků je náročná disciplina. Jak si zákazníky udržet, to už je disciplina vrcholová. Ovšem dlouhodobý podnikatelský úspěch si žádá provozovat obě discipliny v jednom – pouze tak se...
22. 7. 2016
Vizitka jako nástroj komunikace Vizitka je nezbytnou součástí obchodního styku. Malý kousek papíru, který vám pomůže udělat dobrý dojem. A nebo také ne. Zaleží na tom, jak jste si na ní dali...
21. 7. 2016
V rámci marketingu je důležitým prvkem propagace firmy. Hlavním účelem je představení společnosti, poskytnutí bližších informací o produktech, přesvědčit o kvalitách a poskytnout kontakt pro...
20. 7. 2016
Představte si pouličního obchodníka volajícího od svého stánku a nabízejícího své zboží. Snaží se vás přilákat, snaží se vám nabídnout zboží nebo služby. Ví, koho jak oslovit, komu především se...
19. 7. 2016
Marketingové řízení je komplexem činností, mezi které neodmyslitelně patří vytváření strategické koncepce, plánování, tvorba cen nebo propagace a distribuce zboží a služeb v rámci dosažení potřeb a...
18. 7. 2016
Marketingové řízení je komplexem činností, mezi které neodmyslitelně patří vytváření strategické koncepce, plánování, tvorba cen nebo propagace a distribuce zboží a služeb v rámci dosažení potřeb a...
17. 7. 2016
„Zrcadlo, zrcadlo, řekni mi, které zboží bude v létě nejprodávanější?“ Poznat a předvídat nákupní chování zákazníků je snem každého podnikatele. Trefit se do vkusu zákazníků je totiž zaručeným...
16. 7. 2016
Guerillový marketing Jedná se o nekonvenční marketingovou kampaň, ve které se firmy snaží dosáhnout maximálního účinku s minimem zdrojů, v některých případech na hranici legálnosti. Využívají...
15. 7. 2016
Ze všech stran slyšíme, že je marketingové plánování nezbytné pro každou efektivně fungující firmu. Proč tomu tak je? Co je hlavní podstatou marketingu a jak postupovat, aby byla marketingová...
14. 7. 2016
Podnikové analýzy slouží k rozboru informací o všech faktorech ovlivňujících firmu a její chování a vyhodnocení jejích východisek na trhu. Jsou základním kamenem pro tvorbu strategických plánů...
13. 7. 2016
Způsob komunikace by se měl měnit a vyvíjet v závislosti na životním cyklu produktu, aby byl prodej produktu správně podporován v závislosti na tom, jak se k němu staví zákazníci. V první fázi,...
12. 7. 2016
Jedinečný znak, jehož prostřednictvím se může vaše firma prezentovat. Značka, která nenechá vaše zákazníky na pochybách, že služba či výrobek patří právě k vám. Součást vaší firemní identity. To vše...
11. 7. 2016
Kodex reklamy byl vydán Radou pro reklamu za účelem regulace reklamy v České republice. Jde o to, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení...
10. 7. 2016
Z hlediska obchodní praxe se u nás v posledním desetiletí velmi rozmáhají různé anglické názvy aplikací, systémů, obchodních vztahů. Ač navenek působí možná složitě, možná překombinovaně, nic tak...
9. 7. 2016
Přímý marketing představuje způsob marketingové komunikace, při kterém dochází k užšímu kontaktu s potencionálními zákazníky. Přímý marketing se rovněž označuje slovním spojením direkt marketing....
8. 7. 2016
Každý člověk je jedinec s určitými potřebami. Nákupem zboží či služeb dochází k uspokojování jeho potřeb. Pohnutkou a rozhodnutím pro nákup je pocit nedostatku. K základním faktorům ovlivňujícím...
7. 7. 2016
Speciální formou reklamy je product placement – a to extrémně účinnou a mnohdy velmi kontroverzní. Dnes je product placement součástí téměř každého filmu nebo seriálu, který můžeme vidět, a to jak...
6. 7. 2016
S výzkumnými agenturami se asi nejčastěji lidé setkávají jako respondenti – tazatelé oslovují veřejnost takřka na každém kroku. Pro firmy ale marketingový výzkum a co z něj vyplyne můžou být klíčová...
5. 7. 2016
Tyto pojmy spadají do sekce komunikační politiky firmy. ATL a BTL komunikace je jedním z možných rozdělení této politiky. ATL (anglicky abow the line) komunikace je nadlinková komunikační...
4. 7. 2016
Tato analýza identifikuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Pokud představujeme nebo popisujeme určitý produkt, činnost nějaké organizace, je SWOT analýza vhodným nástrojem pro roztřídění...
3. 7. 2016
Různé síly a trendy vytvářejí pro firmu příležitosti a hrozby, které se musí velmi pečlivě sledovat a využívat. Existuje šest sil, resp. prostředí, které působí na marketingové makroprostředí....
2. 7. 2016
Pokud chtějí majitelé firem, aby jejich podnikání bylo úspěšné, měli by uplatňovat ve své branži vnější i vnitřní hlediska. Důležité je také sledování měnícího se prostředí a přizpůsobovat obchody...
1. 7. 2016
Hlavním posláním obchodní strategie firmy je vyčlenění pro každou strategickou obchodní jednotku vymezenou v rámci korporátní strategie základní cíle a cesty, jak jich má být dosaženo. Vytváří...
30. 6. 2016
Každý trh se skládá z kupujících, kteří mají určité potřeby a uspokojují jimi své touhy a přání. Každý zákazník, nebo – li kupující, patří do určité skupiny, která je odlišná od jiné. Odlišná je tzv....
29. 6. 2016
Pojem strategie značky spadá do marketingové strategie. Je její velmi důležitou součástí. Poslední dobou se na značku klade velký důraz. Firma je díky ní více zapamatovatelná, udává firmě image. Může...
28. 6. 2016
Marketing je důležitou součástí podnikání. Ať už jste jej studovali, studujete či se mu věnujete samostudiem, je důležité čerpat stále nové a nové informace. Jde totiž o obor, který se neustále mění...
27. 6. 2016
SWOT analýza je jedním z prvních kroků, který by měla každá společnost udělat ve chvíli, kdy se začne zabývat svým marketingem. Jde totiž o zhodnocení, které (pokud je správně provedeno) může...
26. 6. 2016
Jistá forma marketingu vznikla již za dob starověkých civilizací. V té době měl marketing nejspíše jiný název a i jeho pojetí bylo asi jiné. Důležití je, že první jeho semínka byla zaseta již tehdy a...
25. 6. 2016
Současná doba nás obklopuje nepřeberným množstvím reklam, které obklopují prostor všude kolem nás. Billboardy, letáky, časopisy, televize internet. Odhaduje se, že světové výdaje na současnou reklamu...
24. 6. 2016
Dle zákona č.40/1995 o regulaci reklamy se reklamou rozumí: „Oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména...
23. 6. 2016
Profesor mezinárodního marketingu na Northwestern university Philip Kotler definuje marketing jako řídící proces. kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím...
22. 6. 2016
Telemarketing se řadí do kategorie přímého marketingu, kdy přímo oslovujeme zákazníka. Do této kategorie se řadí i direct mailing, kdy firmy aktivně rozesílají emaily, či dopisy potencionálním...
21. 6. 2016
Jako každý svébytný obor i marketing se vyvíjel. Na základě tohoto vývoje vzniklo několik rozličných, ba dokonce spolu soupeřících koncepcí marketingových činností. Tyto koncepce dělíme na: výrobní,...
20. 6. 2016
Firma je obvykle jednotka snažící se o to, aby se její výrobek takzvaně uchytil na trhu a poté, aby se prodával a stal se úspěšný. Je to logické, ale aby se firmě vrátil vklad, který do výrobku...
19. 6. 2016
Pojem komunikace pochází z latinského slova communnis znamenající společný. Komunikace je tedy proces odehrávající se mezi dvěma, či více jedinci, při němž jsou předávány informace od komunikátorovi,...
18. 6. 2016
Slovo strategie přesněji znamená dlouhodobý záměr k dosažení určitého cíle. Marketingová strategie je taktickým procesem pro efektivní rozložení omezených finančních prostředků firmy ke zvýšení...
17. 6. 2016
Co znamenají slova multikulturní a marketing je všeobecně známo. A spojení těchto slov označuje druh marketingové propagace, který je v současné době hojně využíván a snaží se oslovit pomocí zástupců...
16. 6. 2016
Při sestavování komunikační strategie je důležitý cíl (čeho chceme dosáhnout – např. zvýšení prodeje konkrétního produktu) a cílová skupina. Těmto dvěma faktorům musíme přizpůsobit volbu...
15. 6. 2016
Hodnota-cena-uspokojení Pro tyto pojmy je vhodné na začátek vytvořit určitý příklad, který navede a představí základní marketingové pojmy, které je dobré při podnikání znát. Téměř každý podnikatel...
14. 6. 2016
Trhy Trh je vlastně prostředí, kde budou podnikatelé operovat. Ten se skládá ze všech účastníků procesu koupě určitého výrobku, kteří sdílí svůj požadavek nebo potřebu, jež chtějí uspokojit. A jsou...
13. 6. 2016
Potřeby-požadavky-poptávka Každý podnikatel si musí uvědomit, že důležitou prioritou marketingu je chápání svých, resp. zákazníkovo potřeb, jeho požadavku a jeho poptávky. Lidé touží po spoustě...
12. 6. 2016
Setkáváme se s ním na každém kroku – netradiční reklama na neobvyklých místech, samolepky, plakáty, sdílení obrázků na sociálních sítích, ale třeba i informační dopis od mobilního operátora. A není...
11. 6. 2016
Každý podnik se snaží dosáhnout svých vytyčených strategických cílů. Ty jsou plánované pro dlouhodobý časový horizont. Možnost, jak správně hodnotit kvalitu cílů, je pomocí metody SMART. Téměř každá...
10. 6. 2016
Dle zákona o reklamě se reklamou rozumí jakákoli forma propagace prováděná za úplatu. Existuje též kodex reklamy upravující to, která reklama je povolena a která ne. V tomto kodexu je též uvedeno, že...
9. 6. 2016
Dělat v dnešní době dobrý, ba dokonce vynikající marketing je důsledkem pečlivého plánování a provedení. Nejen že je na trhu mnoho firem, které mohou přijít s lepšími marketingovými tahy, než vy,...
8. 6. 2016
Marketing, všichni to slovo známe, nebo synonymum pro něj – naplňování potřeb se ziskem. Marketing nás obklopuje prostřednictvím svých reklamních kampaní téměř na každém kroku. Každý ho zná a každý...
7. 6. 2016
Ač si mnoho lidi myslí že se jedná o něco nezákonného a podvodného jde spíše o šokující, extravagantní a kontroverzní formu marketingu, která rozhodně není v rozporu se zákonem. Někdy je guerilla...
6. 6. 2016
Marketing je oborem, který má uspokojovat potřeby a přání zákazníků. A každý marketér by měl dobře znát svého zákazníka. To proto, aby marketingová kampaň byla co nejúčinnější.A málokterý laik ví jak...
5. 6. 2016
Marketing známe, marketing nás obklopuje, mnoho lidí marketing živí, ale kdo je skutečně tím, co marketing provádí? Marketingové kampaně se přeci neobjeví ze dne na den v médiích sami od sebe!...
4. 6. 2016
Stále častěji je cílem marketingu vytvoření hlubokých a především trvalých vztahů mezi prodejcem a spotřebitelem, nebo také mezi všemi lidmi, či organizacemi, které mohou přímo, či nepřímo ovlivnit...
3. 6. 2016
Guerilla marketing, aneb šokující a inovativní, nebo také partyzánská forma marketingu v poslední době zaplavila naše televize, rádia a billboardy. Guerilla reklamou je například současná kampaň...
2. 6. 2016
K lepšímu pochopení úkolů marketing managementu je důležitá definice tohoto marketingového podoboru, která zní: „ Marketingový management je nepřetržitý proces analýzy, plánování, implementace a...
1. 6. 2016
Mezi hlavní marketingové úkoly patří naplňování potřeb a přání zákazníka. Zjednodušeněji je tedy cílem poskytnutí hodnoty pro zákazníka se ziskem pro společnost. V nadměrně konkurenční ekonomice je...
31. 5. 2016
Hodnota, od níž je odvozen i pojem hodnotový řetězec je to, co jsou ochotni kupující zaplatit za služby, či zboží, které jim nabízí firma. Definice hodnotového řetězce lze rozčlenit do dvou...
30. 5. 2016
Holistický marketing je jedním z přístupů marketingu 21. století. Vychází především ze zákaznicky orientovaného marketingu, známého v 90. letech 20. století. koncept holistického marketingu je...
29. 5. 2016
Řízení marketingu může být chápáno jako vědomé úsilí každého podnikatele, které vede k dosažení stanovených cílů. A zde je důležité, aby si tento podnikatel naplánoval, jakou cestou by měl vést...
28. 5. 2016
Dnešní doba je hyperrychlá, dynamická. Proto faktory, které určují dnešní úspěch, jsou štěstí, náhoda, riziko, nápad. To, co platilo dnes, zítra už platit nemusí. Clienting poukazuje na to, že...
27. 5. 2016
Kultura obklopuje spotřebitele ze všech stran. Tyto faktory mají nejrozvinutější vliv na jeho chování. Existují tři roviny, které hrají u spotřebitele v rámci kulturních faktorů hlavní roli. ...
26. 5. 2016
Úspěšný podnikatel by měl klást důraz na své manažery, aby zpracovávaly určité studie, ve kterých budou hodnotit nastalé situace v oblasti marketingu. V těchto studiích musí řešit konkrétní problémy...
25. 5. 2016
Rozdíl mezi Vnitřním marketingovým systémem a Marketingovým zpravodajským systémem je v momentu působení těchto systémů. Resp. v jejich sdělení. Marketingový zpravodajský systém poskytuje informace o...
24. 5. 2016
Pokud chce podnikatel úspěšně předvídat vývoj trhu, na kterém bude nebo chce podnikat, musí vytvořit studie (povědomí), zaměřit se na charakteristiku: svých zákazníků, znát jejich...
23. 5. 2016
Pokud je podnikatel chytrý a zdatný odhadnout, jaké faktory (momentálně psychologické) fungují u spotřebitele, může to pro něj znamenat velký úspěch. Psychologie je ale velmi složitá věda, a proto...
22. 5. 2016
Vymyslet a napsat dobrý prodejní reklamní slogan není nic jednoduchého. Spoustu i zkušených profesionálů by v tomto případě mohlo vyprávět. Reklamní slogan by měl ve stručnosti popsat nabízený...
21. 5. 2016
Chování lidí, spotřebitelů, je ovlivněno třemi hlavními faktory – referenční skupinou, rodinou, společenskými rolemi a statusy. Referenční skupina – jedná se o skupiny, které mají přímý nebo...
20. 5. 2016
Nejdůležitější vlastností produktů je jejich kvalita. Uživatelskou kvalitu definuje zákazník, to je stěžejní bod, který si musí podnikatel uvědomit a mít na paměti. Existuje 7 zásad strategie...
19. 5. 2016
Hlavním posláním tržního následovatele je napodobování ostatních firem, resp. vůdčím firem či vyzyvatelů. Napodobování produktů může být velmi ziskové jako například inovace výrobků firmy. Ale pokud...
18. 5. 2016
Na téměř každém trhu se najde firma, která neobsluhuje celý trh, ani velké segmenty, ale tržní kouty. Tyto firmy hledají svá uplatnění ve větších segmentech nebo hledají velmi malá místa na trhu pro...
17. 5. 2016
Firmy, které jsou nazývány tržními vyzyvateli, se řadí na druhé, třetí či čtvrté místo na trhu. Jejich procentuální část na trhu se pohybuje kolem 30 %. Tyto firmy mohou zaujmout dva postoje na...
16. 5. 2016
Na téměř každém trhu se vyskytuje firma, která zaujímá se svými výrobky či službami 40 a více procent podílu trhu. Většinou tato firma působí na ostatní firmy svou silnou pozicí tak, aby snižovaly...
15. 5. 2016
Spotřebitelé se při koupi produktu rozhodují i na základě svých osobních faktorů – věk, průběh životních cyklů spotřebitele, pohlaví, zaměstnání, životní standard, ekonomické podmínky spotřebitele,...
14. 5. 2016
Guerilla, jinak řečeno šokující inovativní marketing jehož úkolem je šokovat a upoutat na sebe pozornost davu, neboli respondentů, budoucích spotřebitelů. Guerilla marketing je v českých vodách...
13. 5. 2016
Demografie, nebo-li vědní obor zabývající se událostmi, které se dotýkají každého z nás – narození, úmrtí, sňatek. Demografie však nestuduje jedince, zabývá se analýzou událostí, jako hromadných...
12. 5. 2016
Tradiční struktura strukturu společnosti v marketingovém pojetí lze přirovnat k pyramidě, kde dole jsou zákazníci, dále lidé v přední linii, střední management a top management, naopak moderní...
11. 5. 2016
Databázový marketing je formou přímého marketingu, který využívá databáze současných, či potenciálních zákazníků. Cílem databázového marketingu je zvýšení efektivity komunikace, což se odrazí...
10. 5. 2016
Jedna z marketingových teorií říká, že zákazník, je občanem a zároveň spotřebitelem, úkolem marketéra je pohlížet na spotřebitele z obou úhlů pohledu a uspokojit potřeby jak občana, tak...
9. 5. 2016
Lokální marketing odráží rostoucí trend nazývaný „Marketing podloubí (grassroots marketing, do češtiny volně přeloženo – marketing založený na šeptandě)“. Pojem grassroots se původně začal používat...
8. 5. 2016
Nebo-li konečný stupeň segmentového marketingu tvořeného na míru zákazníka. Též nazýván customizovaným, či one to one marketingem. Tento druh marketingu představili v roce 1994 Don Peppers a Martha...
7. 5. 2016
Pokud chce podnikatel začít operovat na nových trzích, měl by je umět změřit a zejména dokázat předpovědět jejich přitažlivost pro podnikání. Podnikatel by měl být schopen odhadnout celkovou velikost...
6. 5. 2016
Pokud chce podnikatel úspěšně podnikat na zvoleném trhu, musí znát základní parametry rovnováhy trhu. Tento předpoklad mu zajistí důkladně poznat trh, na kterém bude operovat. V opačném případě...
5. 5. 2016
V běžném slova smyslu znamená segment část, díl, či útržek „něčeho“. V marketingovém slova smysle je segmentem myšlena skupina lidí sdílející podobný soubor potřeb a přání. Rozlišení těchto segmentů...
4. 5. 2016
V neposlední řadě je při podnikání velice důležité znát i odvrácené strany reklamy. V tomto článku se budu věnovat klamavé reklamě, ze které může být každý podnikatel obviněn, a proto je dobré se...
3. 5. 2016
Psychologie reklamy úzce souvisí s reklamou, která je v souladu dle právních norem, ale také s klamavou reklamou, která není dle právního rámce v pořádku, a jejíž uplatňování je zákonem...
2. 5. 2016
Zjevná lež i zavádějící tvrzení jsou řazeny do oblasti klamavé reklamy, ovšem za zjevnou lež můžeme považovat čistě lhaní, a v reklamě se přímo téměř nevyskytuje, a to zejména proto, že její odhalení...
1. 5. 2016
Podpora dobrých věcí v současném světě slábne, ale nikdy není na škodu se například na konkrétní podporu charitativních obchodů kouknout i z té druhé stránky. Pod charitativními obchody se schovává i...
30. 4. 2016
Zaujmout zákazníka je pro některé firmy skoro nadlidský výkon. Nejde jenom o vytváření prvotřídních produktů, ale také o jejich pozdější publikaci a komunikaci s hlavním odběratelem, kterým je...
29. 4. 2016
Target costing neboli metoda cílových nákladů je soubor manažerských technik využívaných při vývoji nových výrobků a služeb. Target costing začíná s nastavením celého marketingového mixu od ceny....
28. 4. 2016
Behaviorální marketing je typ cílené reklamní metody, která analyzuje chování zákazníků. Na základě této analýzy se pak zákazníkovi zobrazuje pouze relevantní reklama, tedy reklama, o kterou má...
27. 4. 2016
Není pochyb o tom, že marketingové kampaně jsou pro podniky velmi důležité, protože napomáhají zvýšení prodeje. Existuje mnoho typů marketingových kampaní a strategií, ale většinu z nich můžeme...
26. 4. 2016
Manažeři podniku používají marketingový plán ke každodennímu řízení firmy a používají ho zejména ke koordinaci všech marketingových aktivit. Každá firma má tyto marketingové aktivity jiné....
25. 4. 2016
Databázový marketing je forma přímého marketingu, která využívá databáze zákazníků, nebo firem k cílené komunikaci za účelem propagace produktu nebo služby. Databázový marketing klade důraz na...
24. 4. 2016
Samoregulace by měla být efektivní, a měla by být zajištěna nezávislým orgánem. Orgán si přebere zodpovědnost ve vymezených oblastech. Založený je marketingovými agenturami, sdruženími, anebo...
23. 4. 2016
Potřeba znát základní premisy samoregulačních orgánů, by měla být základním kamenem pro tvorbu internetové reklamy. Těmito samoregulačními rámci se řídí např. i vyhledávač...
22. 4. 2016
Podle čeho se řídí etický kodex reklamy? Řídí se podle nějakých regulí? Samozřejmě. Etický kodex má silné zázemí v mezinárodní instituci ICC (Mezinárodní obchodní komora), která etický kodex přímo...
21. 4. 2016
Podle Zákona o regulaci reklamy je skrytá reklama zcela zakázaná. Dle kodexu ICC, který skrytou reklamu nejen zakazuje, ale i nabádá k dopadení podniku, jenž reklamu vypustil do světa. Kodexy,...
20. 4. 2016
Tento typ reklamy je nežádoucí nejen z hlediska etických kodexů a etických norem, ale je i protiprávní. Jak vypadá podprahová reklama? Podprahová reklama je ta reklama, která se snaží ovlivnit...
19. 4. 2016
Zrychlující svět potřebuje zrychlenou komunikaci. Komunikace se zrychluje na úkor srozumitelnosti. Uspíšit tok informací mezi lidmi se dá pomocí zkratek. Jenže písmenným vyjádřením je někdy...
18. 4. 2016
Buzz marketing je typ virální komunikační metody, která je založena na vyvolání rozruchu kolem produktu, značky, firmy či nějaké akce. Úkolem je poskytnout lidem takový příběh, o kterém se bude...
17. 4. 2016
Věrnostní program jako marketingový nástroj je v dnešní době velmi známý způsob, jak si zajistit věrné zákazníky a stále patří mezi ty osvědčené. Jeho cílem je zlákat zákazníka k opakovaným...
16. 4. 2016
Referenční marketing patří mezi nejrychleji se rozvíjející a nejdůvěrnější marketingové nástroje poslední doby. Jedná se o neformální šíření žádoucích informací mezi lidmi bez investic do reklamy....
15. 4. 2016
Jedná se o formu marketingu, který se specializuje na obsluhu velmi malých segmentů trhu. Firmy vyhledávající obchodní příležitosti ve výklencích jsou považováni za tržní troškaře. Hlavní...
14. 4. 2016
Obchodní příležitost firmy je neodmyslitelně spjata s její marketingovou filozofií. Z marketingové koncepce vyvěrají specifické postoje, kterými se podnik řídí při vzniku, působení i zániku....
13. 4. 2016
Cena má pro firmu hned trojí význam – je výrazem marketingové filozofie, je odrazem cenové hladiny a taktickým prvkem. Cena je opřena o ekonomické kalkulace nákladů na jedné straně, na druhé...
12. 4. 2016
Ambush marketing neboli příživnický či škodný marketing je reklama podnikatele, která se zobrazuje během nejrůznějších akcí vedle reklamy oficiálního sponzora. Jednoduše řečeno parazituje na...
11. 4. 2016
Wait marketing je komunikační kanál, který využívá čekání k propagaci produktů a služeb. Jeho podstatou je, že vhodně umístíte reklamu na místa, kde lidé čekají, např. v čekárnách u lékaře či na...
10. 4. 2016
Zavádění produktu na trh je první etapou v životním cyklu produktu. Začíná uvedením produktu na trh. Společnost musí mít vybudovanou kvalitní distribuční síť, nebo může využít outsourcingu...
9. 4. 2016
Tato AIDA vskutku není známou operou Giuseppe Verdiho, jedná se o stoletou koncepci E.K.Strong jejímiž stádii musí jednotlivec před učiněním nákupního rozhodnutí projít. Akronym AIDA je odvozen od...
8. 4. 2016
Vznikl především na základě globalizace, která umožnila prudký rozvoj mezinárodního podnikání jak v oblasti výroby, tak služeb. Významnou pro rozvoj mezinárodního marketingu byla též liberalizace...
7. 4. 2016
Je přidanou hodnotou a jsou ji obdařeny výrobky i znaky. Na základě hodnoty značky většina obyvatelstva České republiky nakupuje, především kvůli kvalitě. Hodnota značky se může odrážet v tom jak...
6. 4. 2016
Jak již bylo předestřeno v článku „Branding - hodnota značky“ síla značky spočívá v myslích spotřebitelů a v tom, jak dokáže změnit jejich reakce na marketing. Hodnotu značky, jak již...
5. 4. 2016
Chcete-li doslovný překlad o positioningu se hovoří jako o umisťování vjemů do myslí spotřebitelů prostřednictvím značky organizace. Positioning je tedy způsobem, jehož účelem je vymezení se vůči...
4. 4. 2016
Kde se skrývá tajemství úspěšných firem? Podívejme se na nejúspěšnější světové firmy a zkusme na to přijít. Německá BMW Jedná se o nejúspěšnější firmu v Německu. Země je gigantem...
3. 4. 2016
Vsaďte na kvalitu! A nezapomínejte na ty hlavní - zákazníky. Světově největší a nejúspěšnější firmy působí v oblastech bankovnictví a ropného průmyslu. Např. JP Morgan Chase (USA,...
2. 4. 2016
Jednou z forem komunikace firem se svými zákazníky je také telemarketing, který slouží nejenom k získávání zákazníků, přesvědčování, ale také k informování o nových produktech či službách. Samotná...
1. 4. 2016
Cenová změna má zpravidla dvojí význam, buď při ní dojde ke snížení, nebo ke zvýšení ceny. Na zvýšení, i na snížení cen reagují nejen spotřebitelé, ale též konkurence, dodavatelé, distributoři, ba...
31. 3. 2016
Podnikatelé, kteří vytvářejí své vlastní výrobky, mají dnes možnost tyto výrobky marketingově zviditelnit tím, že se budou ucházet o udělení některé z našich známek kvality. Ty mají stvrzovat...
30. 3. 2016
Při zavádění nové značky, musí mít společnost sestavenou také strategii nebo jen vést v patrnosti, že i když bude jejich značka umístěna na dobrém místě, časem ji společnost bude muset přemístit....
29. 3. 2016
Multiznačka znamená, že výrobce vyvine několik druhů výrobků (jednu nebo více značek pro svou výrobkovou kategorii). Multiznačka a následná strategie multiznačky se používá v případě, kdy chce...
28. 3. 2016
Balení Obal výrobku může hrát velmi důležitou roli při prodeji celého produktu. Samozřejmě je nezbytné rozlišovat, zda se jedná o produkty, které potřebují obalem zvýšit svou produktivitu....
27. 3. 2016
Na začátku je důležité uvědomit si, co je to vůbec značka. Značka produktu, ať už služby, výrobku, ale i organizace, společnosti, odlišuje konkrétní výrobek od jiných konkurenčních. Zároveň je...
26. 3. 2016
Chcete oslovovat své zákazníky pomocí internetu? Tato možnost má mnoho výhod. Je to snadný způsob, jak oslovit mnoho lidí najednou, není to drahý způsob a navíc může jít o oslovení zcela adresné....
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy