Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Branding ve světě

Kde se skrývá tajemství úspěšných firem? Podívejme se na nejúspěšnější světové firmy a zkusme na to přijít.

Německá BMW

Jedná se o nejúspěšnější firmu v Německu. Země je gigantem v automobilovém průmyslu, na žebříčku nejlepších firem, se kromě jiného umístily taktéž Audi, Volkswagen a Porsche.

Firmy vsadily na průmysl, který nikdy nevyjde z módy. Značkou si lidé kupují i svůj styl. Auto vypovídá o finanční situaci člověka i jeho vkusu. Firmy se nezaměřili na auta pro střední vrstvu zákazníků, ale mířily hned na pomyslný vrchol. Nabídli lidem kvalitní auta a skvělý design. Samozřejmě za odpovídající cenu. Tudíž si auta mohou pořídit pouze movití zákazníci. BMW = movití zákazníci. Z této rovnice vyplývá, že zákazníci dělají jméno BMW a naopak.

Ale i BMW neměla začátky jednoduché. Nejdříve vyráběla letecké motory. Velký úspěch zaznamenala až s automobilem vlastní konstrukce. Další vývoj firmy byl tím pádem jasný.

Pokud se podíváte na automobilový průmysl u nás, nenajdete tady světovou značku. Firmy spíš vsadily na potřebu i těch méně movitých vlastnit automobil a vyrábí auta takřka pro každého. Ano, ty největší firmy jsou určitě ziskové – jako například Škoda, ale takovým firmám jako je BMW se ani zdaleka rovnat nemohou. Vznikající firmy se hlavně dívají na situaci v zemi. U nás by podobná firma jako BMW neuspěla. Češi se snaží ušetřit každou korunu, a když firma neprorazí ve své rodné zemi, těžko se bude dostávat do zahraničí.

Slyšeli jste o ocenění „nejvíce inspirativní firma“?

Soutěž je pořádána v USA a na prvním místě se umístila firma Apple. Firma Apple vznikla díky nadšení dvou kamarádu. Na začátku byla úplně neznámá. Nejdříve začali vyrábět stolní počítače. Přinesli světu to, co doposud neznal a virtuální svět si to bez něj neumí představit. Myš a grafické rozhraní.

Z každého nápadu se může stát fenomén. Za prvé se musíte zamyslet nad tím, co lidi potřebují a zároveň je to potěší. Ale ne žádné okopírované věci. Jde o to, přijít s něčím novým. Dnešní trh je až přehlcen všemi různými výrobky, ale většina je jen okopírovaná a zdaleka ne kvalitní.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Základem jsou níže uvedené věci:

1. Nápad (originální, takový, který zaujme každého)

2. Realizátoři (měli by to být nadšenci v oboru)

3. Zaměřit se na cílovou skupinu (brát v potaz zemi, zákazníky i trh)

4. Kvalita

5. Originalita

6. Design

7. Dostupnost

8. Zavádění výrobků na trh

Ale tohle je jen začátek. Věci, které by v žádné firmě neměly chybět. Začátek je ale nejdůležitější, špatný výrobek Vám neprodá žádná marketingová strategie. Vezměte si například Coca-Colu. Existuje tolik různých limonád a podobně… Ale žádná nechutná tak jako pravá Coca-Cola. I když firma udělala chybu v tom, že je limonáda až moc nezdravá, zákazníky si i přes to získá jedinečnou chutí. Originalita předčila kvalitu. Marketingová propagace jen zvýšila zájem o originální výrobek. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!