Kde se skrývá tajemství úspěšných firem? Podívejme se na nejúspěšnější světové firmy a zkusme na to přijít.
Jedná se o nejúspěšnější firmu v Německu. Země je gigantem v automobilovém průmyslu, na žebříčku nejlepších firem, se kromě jiného umístily taktéž Audi, Volkswagen a Porsche.
Firmy vsadily na průmysl, který nikdy nevyjde z módy. Značkou si lidé kupují i svůj styl. Auto vypovídá o finanční situaci člověka i jeho vkusu. Firmy se nezaměřili na auta pro střední vrstvu zákazníků, ale mířily hned na pomyslný vrchol. Nabídli lidem kvalitní auta a skvělý design. Samozřejmě za odpovídající cenu. Tudíž si auta mohou pořídit pouze movití zákazníci. BMW = movití zákazníci. Z této rovnice vyplývá, že zákazníci dělají jméno BMW a naopak.
Ale i BMW neměla začátky jednoduché. Nejdříve vyráběla letecké motory. Velký úspěch zaznamenala až s automobilem vlastní konstrukce. Další vývoj firmy byl tím pádem jasný.
Pokud se podíváte na automobilový průmysl u nás, nenajdete tady světovou značku. Firmy spíš vsadily na potřebu i těch méně movitých vlastnit automobil a vyrábí auta takřka pro každého. Ano, ty největší firmy jsou určitě ziskové – jako například Škoda, ale takovým firmám jako je BMW se ani zdaleka rovnat nemohou. Vznikající firmy se hlavně dívají na situaci v zemi. U nás by podobná firma jako BMW neuspěla. Češi se snaží ušetřit každou korunu, a když firma neprorazí ve své rodné zemi, těžko se bude dostávat do zahraničí.
Soutěž je pořádána v USA a na prvním místě se umístila firma Apple. Firma Apple vznikla díky nadšení dvou kamarádu. Na začátku byla úplně neznámá. Nejdříve začali vyrábět stolní počítače. Přinesli světu to, co doposud neznal a virtuální svět si to bez něj neumí představit. Myš a grafické rozhraní.
Z každého nápadu se může stát fenomén. Za prvé se musíte zamyslet nad tím, co lidi potřebují a zároveň je to potěší. Ale ne žádné okopírované věci. Jde o to, přijít s něčím novým. Dnešní trh je až přehlcen všemi různými výrobky, ale většina je jen okopírovaná a zdaleka ne kvalitní.
Základem jsou níže uvedené věci:
1. Nápad (originální, takový, který zaujme každého)
2. Realizátoři (měli by to být nadšenci v oboru)
3. Zaměřit se na cílovou skupinu (brát v potaz zemi, zákazníky i trh)
4. Kvalita
5. Originalita
6. Design
7. Dostupnost
Ale tohle je jen začátek. Věci, které by v žádné firmě neměly chybět. Začátek je ale nejdůležitější, špatný výrobek Vám neprodá žádná marketingová strategie. Vezměte si například Coca-Colu. Existuje tolik různých limonád a podobně… Ale žádná nechutná tak jako pravá Coca-Cola. I když firma udělala chybu v tom, že je limonáda až moc nezdravá, zákazníky si i přes to získá jedinečnou chutí. Originalita předčila kvalitu. Marketingová propagace jen zvýšila zájem o originální výrobek.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy