Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Inbound a outbound marketing

Není pochyb o tom, že marketingové kampaně jsou pro podniky velmi důležité, protože napomáhají zvýšení prodeje. Existuje mnoho typů marketingových kampaní a strategií, ale většinu z nich můžeme rozdělit do dvou kategorií, a to inbound a outbound marketing.

 

Inbound marketing

Inbound (příchozí) marketing je marketingová strategie, která má za cíl přivést zákazníky. Její podstatou je nabídnout zákazníkovi takový obsah a informace, aby je přivedly k vám. Inbound marketing je tedy o tvorbě kvalitního a relevantně zacíleného obsahu.

Výhody inbound marketingu:

  • oslovení potenciální zákazníka v momentě, kdy nakupuje,

  • podnik má kontakt na zákazníka a zpětnou vazbu,

  • pozitivní recenze mají vysokou míru konverze,

  • je snadno měřitelný.

Zdroje návštěvnosti u inbound marketingu

Zdroji návštěvnosti u inbound marketingu jsou např.: vyhledávače, blogy, recenze, PR zprávy, videa, odkazy, diskuze, infografika, sociální sítě, prezentace, SEO, emailing (newslettery) apod.

 

Pravidla inbound marketingu

1. Být k nalezení, přilákat zákazníky

 

Smyslem tohoto pravidla je přilákat takové návštěvníky, kteří se stanou vašimi zákazníky. Důležitá je u tohoto pravidla dlouhodobost, tedy pečlivě vybírat webové stránky, zobrazovat unikátní obsah a pro každou webovou stránku volit jinou strategii.

 

Nejvýznamnějšími nástroji k přilákání návštěvníků jsou blogy, sociální sítě, klíčová slova a vaše webové stránky.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  • Blogy jsou jedním z nejlepších nástrojů, jak na vaše webové stránky přilákat návštěvníky. Zdrojem potenciálních zákazníků je takový blog, která k návštěvníkům mluví a odpovídá jim na otázky.

  • Na sociálních sítích musíte sdílet nevšední obsah poskytovat cenné informace. Váš potenciální zákazník může na sociálních sítích trávit hodně času, proto je dobré dát vaší značce „lidskou tvář“.

  • Proč klíčová slova? Vaši zákazníci obvykle začínají online nakupování na vyhledávačích, kde jednak vyhledávají konkrétní věc, o kterou mají zájem, ale také další potřebné informace. Proto je důležité, aby se jim vaše informace a produkty objevily ve výsledcích vyhledávání. Chcete-li takové informace do vyhledávače dostat, musíte pečlivě vybírat klíčová slova, optimalizovat své webové stránky, vytvořit kvalitní obsah a vybudovat „spojení“.

  • Musíte optimalizovat své webové stránky, jejich prostřednictvím vyzývat k akci a tvořit užitečný obsah, který láká uživatele k návštěvě.

     

2. Konvertovat

 

Jakmile máte návštěvníky na vašich webových stránkách, je nutné je přimět zanechat na sebe kontakt, a to alespoň emailovou adresu. Velmi důležité je nabídnout jim za zanechaný kontakt nějakou odměnu, např. tipy nebo či elektronický zpravodaj.

 

Nejvýznamnějšími nástroji pro konverzi jsou výzva k akci, formuláře a vstupní stránky.

 

  • Výzvou k akci mohou být tlačítko nebo odkazy typu „stáhněte si“ či „zúčastněte se semináře“.

  • Aby návštěvník mohl zanechat na sebe kontakt, budete potřebovat formulář, nejlépe jednoduchý a snadno vyplnitelný.

  • Pokud návštěvník klikne někde na internetu na váš odkaz, musí být přesměrován na vstupní stránku, kde najde relevantní informace.

 

3. Analyzovat

 

Analyzujte data a získejte informace o tom, co zlepšit nebo na co se zaměřit a identifikovat příležitosti.

 

Outbound marketing

Outbound (odchozí) marketing je marketingová strategie, která se zaměřuje na odchozí komunikaci se zákazníkem. Jedná se o reklamu, která má za cíl informovat o nových produktech či službách a budovat povědomí o značce.

 

Patří sem reklama v televizi, rádiu, bannerová reklama, PPC reklama, billboardy, reklama v časopisech atd.

 

Výhody outbound marketingu:

  • rychlé oslovení velkého množství lidí,

  • budování povědomí o značce,

  • představení nových produktů či služeb.

Outbound marketing je vhodný zejména pro velké firmy, které si mohou do kampaní dovolit investovat více peněz. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!