Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Mezinárodní marketing

Vznikl především na základě globalizace, která umožnila prudký rozvoj mezinárodního podnikání jak v oblasti výroby, tak služeb. Významnou pro rozvoj mezinárodního marketingu byla též liberalizace a s ní spojený volný pohyb kapitálu. To vše dalo vzniku svébytnému oboru, mezinárodního marketingu, který má v úspěšných firmách výraznou integrující úlohu, která vyplývá z nutnosti koordinace mezinárodních komerčních aktivit.

Obecně je mezinárodní marketing definován jako podnikatelská filozofie zaměřená potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích. Cílem mezinárodního marketingu je pak mezinárodní marketingová strategie, která má vytvářet maximální hodnotu pro firemní partnery a to díky optimalizaci firemních zdrojů a vyhledávání vhodných podnikatelských aktivit v mezinárodní sféře. Jak již říká definice mezinárodní marketing je filozofií podnikání, kterou lze chápat následovně:

  • Organizace se orientuje na zahraniční zákazníky a snaží se uspokojovat jejich potřeby

  • Zaměřuje se na budování dlouhodobých obchodních vztahů

  • Využívá konkrétní strategii organizace na mezinárodních trzích

  • Realizuje výzkum mezinárodních trhů

  • Vypracovává strategický marketingový plán

  • Volí formy vstupu na zahraniční trhy

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • Provádí segmentaci, čili výběr cílových zahraničních trhů

  • Realizuje mezinárodní marketingový mix

Filozofie tuzemského a mezinárodního marketingu vychází z takřka totožných základů, platí proto stejná specifika, kterými jsou:

a) Mezinárodní marketing musí dát vedení organizace konkrétní příklad pro zvolení vhodné marketingové strategie, aby se organizace uplatnila v mezinárodním prostředí.

b) Internacionalizaci provádí řada faktorů, které musí organizace zvážit. Mezi tyto faktory patří:

  • Sociálně-kulturní odlišnosti a jejich vliv na rozhodování spotřebitelů.

  • Obchodně-politické podmínky

  • Legislativa spojená s podnikáním subjektů v zahraničí

  • Problémy při výzkumu zahraničních trhů

  • Časté upřednostňování tuzemských výrobků i výrobců

  • Práce v cizím prostředí – odlišný životní styl

  • Jazykové bariéry a mnoho dalších faktorů, které by vydaly na knihu 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!