Slovo strategie přesněji znamená dlouhodobý záměr k dosažení určitého cíle. Marketingová strategie je taktickým procesem pro efektivní rozložení omezených finančních prostředků firmy ke zvýšení prodeje a udržení si konkurenční výhody. Marketingová strategie je důležitá především proto, aby měl podnik větší podíl na trhu, proto musí být jeho marketingová strategie lepší, než u ostatních podniků, důležité je také zaměřit se na potřeby zákazníka.
Hlavními cíly správné marketingové strategie by měly být propagační aktivity, distribuční kanály, taktické kroky pro vývoj produktu, oceňování a řízení vztahu se zákazníky, aby byl pozitivní. Splnění těchto faktorů je zpravidla datováno k určitému termínu, aby bylo možné dosáhnout požadovaných výsledků Marketingová strategie se plánuje pomocí tzv. marketingových výzkumů, jejichž úkolem je získávání informací o obchodním trhu – konkurenci, riziku, cílové skupině aj., které mají význam pro úspěšné vedení firmy. Klíčovou roli v marketingové strategii, jak již bylo řečeno hraje zákazník představující zisky a výdaje podniku, ale sama marketingová strategie je součástí strategie celopodnikové, která je důležitá pro prezentaci firmy. Marketingová strategie, pokud je správně koncipovaná může být i podkladem pro tvorbu Marketingového plánu. Marketingový plán je soubor konkrétních opatření nutných k pro úspěšnou realizaci marketingové strategie. Tento plán by měl obsahovat Celkové shrnutí, kde je představena firma a její podnikání a hlavní cíle strategie pro období na které je marketingový plán připravován., situační analýzu, což je současný rozbor stavu podnikání, marketingové cíle, tedy budoucí stav firmy, v odhadech, přičemž budoucí síle musí být vyhodnotitelné a měřitelné, marketingovou strategii obsahující způsob nabídky služeb, propagaci, ceny, konkurenční výhody a to jakým způsobem se firma do cílového stavu dostane, akční programy, kde je uveden časový plán a očekávané náklady, rozpočet spojený s očekávanými náklady a tržbami, systém měření kontroly, tedy co se bude kontrolovat, kdy, jak a kdo to bude kontrolovat a přílohy typu tabulek. K nejrozšířenějším marketingovým strategiím patří: strategie minimálních nákladů, strategie diferenciace (odlišení) produktu a strategie tržní orientace© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy