V rámci marketingu je důležitým prvkem propagace firmy. Hlavním účelem je představení společnosti, poskytnutí bližších informací o produktech, přesvědčit o kvalitách a poskytnout kontakt pro případnou zpětnou vazbu.
Propagace společnosti je v dnešní době s velkou konkurencí nezbytnou a nepostradatelnou součástí podnikání a obchodování.
Pod pojmem propagační materiály je možné si představit vše, co je spojeno s firmou a nese její název nebo logo. I samotné logo o firmě hodně vypovídá.
Mezi nejznámější a nejtypičtější materiály propagace patří:
Při tvorbě jakéhokoliv reklamního materiálu musíte brát v potaz hlavně vaši cílovou skupinu. Je důležité, aby forma a obsah reklamy byly vytvořeny s jasnými představami o tom, koho mají oslovit a jak mají zapůsobit. Je nutné znát preference a vlastnosti dané cílové skupiny, aby materiál potenciálního zákazníka přesvědčil k bližšímu nahlédnutí. Při čtení začíná čtenář u ilustrace, postupuje k titulku a potom k textu.
Podle výzkumů se zjistilo, že na většinu tištěných firemních materiálů se dívá čtenář 1,5 vteřiny. Pokud je spojeno sdělení s určitou událostí, je pro čtenáře snadněji zapamatovatelné.
Pokud formou propagačního materiálu propagujete svůj produkt – výrobek nebo službu je nutné nezapomenout na informace o:
Na první pohled musí být jasné, co Váš propagační materiál nabízí, vhodné je umístit fotografii výrobku, grafiku nebo výstižný obrázek. Text by měl být pro čtenáře přehledný a čitelný. Pro zdůraznění podstatných informací se používá výraznější písmo a barvy.
Propagační materiál se snažte správně utřídit. Výrazný titulek, který by měl cílový segment zaujmout, text by měl být členěn podle informací do částí a grafická podoba by měla odpovídat celkové corporate identity společnosti.
V závěru Vašich materiálů nezapomínejte na kontaktní informace (telefon, email, webové stránky pro více informací) pro zpětnou vazbu od čtenáře. Bez nich by byl propagační materiál k ničemu.
Pokud se rozhodnete vytvořit propagační materiály, zamyslete se hlavně nad tím, co by vás jako potenciálního zákazníka zaujalo, snažte se vcítit do jeho role a úspěch bude zaručen.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy