Multiznačka znamená, že výrobce vyvine několik druhů výrobků (jednu nebo více značek pro svou výrobkovou kategorii). Multiznačka a následná strategie multiznačky se používá v případě, kdy chce výrobce zaujmout více zákazníků různých kategorií s různými potřebami. Například firma XX vyrábějící parfémy, chce oslovit více klientů z různých řad. A proto vyrobí parfém, kterému následně (za určité stanovené období) vytvoří konkurenční parfém. Může také tyto dva parfému prodávat společně. Znamená to, že každý výrobek z této výrobkové řady daného výrobce má svůj originální název.
Výrobci zavádí multiznačkové strategie zejména z těchto důvodů:
Problémem většiny výrobců je vložení spousty finančních prostředků do výroby nových konkurenčních produktů, které se ale nakonec vůbec neprodají a výrobce přijde o vložené finance. Důležité je vytvoření průzkumu, které značky uchvátí zákazníky, a které naopak nezaujmou nikoho nebo jen malou část. Pro spousty firem by bylo nejvhodnější investovat finance do ziskových výrobků (silných značek). Zavést hodnotící metody pro správný výběr ziskových produktů je nezbytnou součástí průběhu každé výroby.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy