Podnikatelé, kteří vytvářejí své vlastní výrobky, mají dnes možnost tyto výrobky marketingově zviditelnit tím, že se budou ucházet o udělení některé z našich známek kvality. Ty mají stvrzovat mimořádné vlastnosti výrobku. Fungují však známky kvality skutečně tak, jak mají, a vyplatí se tedy o jejich udělení usilovat?
Značek kvality existuje v České republice skutečně mnoho. Patrně nejznámější značkou je Klasa. Výrobky s touto značkou by měly představovat skutečnou kvalitu, pouze prověřené postupy a využití nejlepších materiálů. Značka Klasa je státem dlouhodobě podporována a za její propagaci bylo již utraceno neskutečných jeden a půl miliardy korun. V současné době je však seznam takto označených produktů velmi dlouhý a v nemnoha případech čítá výrobky, jejichž kvalita je spíše diskutabilní. Navíc po pořízení známky hrozí přesně opačný efekt, než ten, který byl zamýšlen. A to sice, že místo zviditelnění produkt zapadne mezi stejně označené výrobky.
Pakliže si myslíte, že je váš výrobek skutečně mimořádné povahy a že by mu určitá značka slušela, vybírejte dobře. Značka kvality mohou být celostátní, nebo regionální povahy. Speciálně regionálních značek existuje mnoho a uživatelé se mezi nimi ne zcela dobře orientují. Každá značka má svá speciální pravidla, aby mohla být udělena. Pochopitelně čím přísnější pravidla, tím prestižnější je udělení této značky. Důležitá je také znalost značky zákazníky a její prestiž mezi nimi. Speciálně značka Klasa by měla být znovu přezkoumána, včetně výrobků, které ji získaly. Od toho si stát slibuje zvýšení „kvality“ samotné značky kvality a také větší zájem o značku. Na druhou stranu by však její noví nositelé měli být vybíráni ještě pečlivěji.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy