Možná jste v poslední době zaregistrovali stále častěji se vyskytující pojem mystery shopping, pro který zatím nebyl vymyšlen český ekvivalent. Přitom by možná tento výzkum trhu pomohl i vaší firmě.
Pokud provozujete například obchod, nebo restauraci, ve které nemůžete být, například kvůli jiným podnikatelským záměrům, stále přítomni a kontrolovat tak, zda se personál chová k zákazníkům tak, jak byste si to představovali. Pokud se zde objevíte, těžko považovat toto chování za průkazné, protože z logiky věci se bude personál snažit se vám zalíbit a bude se skutečně snažit. Jak se ale chová k běžným zákazníkům? Právě to pomůže odhalit tzv. mystery shopping.
Tuto službu si můžete objednat u agentur, které provádějí nejrůznější výzkumy trhu, spokojenosti a oblíbenosti. Službu si objednáte pro konkrétní provozovnu, nebo provozovny a sdělíte také vaši představu o tom, jak by měla být obsluha k zákazníkovi přistupovat. Agentura pro výzkum trhu disponuje vlastními spolupracovníky, kteří jsou posléze vysláni do určité provozovny a je jim sděleno, čeho by si měli všímat. Posléze provozovnu navštíví a chovají se tak, aby neupoutávali příliš pozornost a aby se zkrátka začlenili mezi běžné zákazníky.
Během návštěvy si například v restauraci objednají jídlo a pozorují, jak se k nim obsluha chová. Po skončení návštěvy tuto návštěvu vyhodnotí a vyplní dotazník svojí osobní spokojenosti. Během návštěvy si mohou všímat například toho, za jak dlouhou dobu upoutali pozornost obsluhy, zda se obsluha chovala vstřícně, zda je slušně a přátelsky pozdravila, zda byli upozorněni na novinky a speciální akce, jak rychlá byla obsluha, nebo zda byla provozovna uklizena. Nakupující může získat také speciální scénář, který vystaví obsluhu netypickým situacím a bude testovat to, jak se s nimi vyrovná.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy