Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Funkční strategie

O stupeň nižší strategií než obchodní, tedy na nejnižší strategické úrovni, jsou právě funkční strategie. Ty by měly naplňovat dílčí strategická řízení jednotlivých oblastí. Aby vše bylo lépe pochopitelné, je možné vysvětlit tento pojem tak, že každá obchodní strategie by měla být dále členěna, rozpracována do několika funkčních strategií. Těmi může být například marketingová strategie, finanční strategie, strategie řízení lidských zdrojů, informační strategie nebo také strategie výzkumu a vývoje. Smyslem těchto strategií je rozebrat a důkladně rozpracovat nadřazenou obchodní strategii. Samozřejmě ne každá firma bude mít ve svém portfoliu stanovené všechny výše vymezené strategie. Finanční strategii bude mít zavedenou víceméně každá firma, ale strategie výzkumu a vývoje nebude stanovena v každé firmě. Jako u jiných strategií, by bylo vhodné stanovit cíle a způsoby, jakými budou cíle dosaženy. Některé funkční strategie se mohou také prolínat.

Důležité je stanovení obsahového vymezení jednotlivých funkčních strategií. Proto jsou zde představeny příklady, jak je možné strategie rozdělit. Strategie marketingu by měla obsahovat zejména rozvoj marketingových postupů a metod, jak dosáhnout stanovených cílů. Dále by mělo být jasné, které trhy by se měly obsadit a jejich rozvoj. Důležité je kladení důrazu na celé marketingové oddělení – personální zabezpečení, motivace pracovníků. Informační a finanční zabezpečení. Kontakt s médii. Strategie výzkumu a vývoje by měla obsahovat, jako marketingová strategie, finanční zajištění této strategie, personální zabezpečení a motivace pracovníků, základní cíle. Další důležitou strategií je strategie výroby. Ta by měla obsahovat uspořádání a organizaci výroby, zabezpečení výrobních faktorů, základní cíle, zabezpečení bezproblémového chodu výroby kvalitní pracovní silou a řadu dalších aspektů. Personální strategie musí obsahovat mzdový vývoj pracovníků, jejich motivaci, hodnocení, péči o ně, firemní kulturu a samozřejmě také specifické cíle. Finanční strategie klade důraz na náklady, výnosy, tržby, řízení pohledávek a závazků, odměňování formou dividend a řadu organizačních složek jako jsou daně, právní vztahy, informační systémy. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!