Od roku 2023 se OSVČ a také některým dalším fyzickým a právnickým osobám zřídí datové schránky.
Komu bude povinně zřízena datová schránka v roce 2023?
- všem OSVČ
- občanům, kteří poprvé použijí datovou schránku, nebo přihlášení do identity občana (https://www.identitaobcana.cz/)
- všem právnickým osobám, včetně těch, kteří prozatím povinnost neměly (např. zájmové spolky, společenství vlastníků jednotek (SVJ), nadace…)
Jak OSVČ a další fyzické osoby získají přístup do nově zřízených schránek?
- přístupové údaje budou automaticky zasílány do vlastních rukou na adresu uvedenou v evidenci obyvatel nebo v příslušném rejstříku
- nebo můžete ihned získat najakékoli pobočce CzechPointu
Jak datová schránka funguje a jaké povinnosti se s ní pojí?
- úřady jsou povinní Vám do ní doručovat veškeré písemnosti (již nebudou doručovány poštou)
- máte povinnost si datovou schránku pravidelně hlídat a vybírat
- pokud Vám do DS bude doručená písemnost, kterou do 10 dnů nevyberete, i přes to, že zpráva není vybraná, bude se zpráva po 10 dnech považovat za doručenou
- povinnost elektronických podání daňových přiznání, přihlášek k registracím a oznámení o změnách registračních údajů atd.
- přijímání poštovních datových zpráv nelze vypnout
Nabízíme administrativní pomoc spojenou s datovou schránkou nebo např. i s podáním daňových přiznání.
Proto neváhejte a v případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na tel. + 420 731 656 811 nebo na email info@altaxo.cz, rádi Vám poradíme.