Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Povinné datové schránky pro všechny OSVČ od ledna 2023

Od roku 2023 se OSVČ a také některým dalším fyzickým a právnickým osobám zřídí datové schránky.

 

Komu bude povinně zřízena datová schránka v roce 2023?

  • všem OSVČ
  • občanům, kteří poprvé použijí datovou schránku, nebo přihlášení do identity občana (https://www.identitaobcana.cz/)
  • všem právnickým osobám, včetně těch, kteří prozatím povinnost neměly (např. zájmové spolky, společenství vlastníků jednotek (SVJ), nadace…)

 

Jak OSVČ a další fyzické osoby získají přístup do nově zřízených schránek?

  • přístupové údaje budou automaticky zasílány do vlastních rukou na adresu uvedenou v evidenci obyvatel nebo v příslušném rejstříku
  • nebo můžete ihned získat najakékoli pobočce CzechPointu

 

Jak datová schránka funguje a jaké povinnosti se s ní pojí?

  • úřady jsou povinní Vám do ní doručovat veškeré písemnosti (již nebudou doručovány poštou)
  • máte povinnost si datovou schránku pravidelně hlídat a vybírat
  • pokud Vám do DS bude doručená písemnost, kterou do 10 dnů nevyberete, i přes to, že zpráva není vybraná, bude se zpráva po 10 dnech považovat za doručenou
  • povinnost elektronických podání daňových přiznání, přihlášek k registracím a oznámení o změnách registračních údajů atd.
  • přijímání poštovních datových zpráv nelze vypnout

 

Nabízíme administrativní pomoc spojenou s datovou schránkou nebo např. i s podáním daňových přiznání.

Proto neváhejte a v případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na tel. + 420 731 656 811 nebo na email info@altaxo.cz, rádi Vám poradíme.

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!