Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Metodika kroků řešení problémů

Jde o soustavnou průběžnou manažerskou činnost. Základní povinností manažera je rozhodnout se řešit problémy. Výsledkem tohoto rozhodnutí jsou činnosti a výsledky firmy.

  1. Definování problémů – tento první krok je velmi důležitý. Manažer musí přesně a správně definovat problém, který ve firmě vládne. Nemusí vládnout v celé firmě, ale v oddělení, mezi zaměstnanci. Výhodou je pohled na problém z více stran. Problém by neměl hodnotit pouze jeden pracovník (manažer), ale měl by být představen i jiným lidem, například zaměstnancům.

  2. Analýza problému – tento krok často splývá s prvním krokem (Definování problémů). Existuje několik metod, které by měl každý manažer znát, aby mohl analyzovat problém. Prvním je Graf příčin a důsledků, v některé literatuře nazvaný Graf Išikawa, v další například Rybí kostra. Druhou metodou je Graf četnosti výskytu. Existuje také „6 dobrých sluhů“, kteří nás nutí k detailnímu rozboru problému.

CO je problém a CO není problém.

KDY problém nastává a KDY nenastává.

PROČ problém nastává a PROČ problém nenastává.

KDE problém nastává a KDE problém nenastává.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

KDO přispívá k řešení problému a KDO nepřispívá k řešení problému.

JAK zjistíme, že problém nastal a JAK zjistíme, že problém nenastal.

 

  1. Produkce alternativ – je vhodné vymyslet 2 a více alternativ k odstranění problému. Vždy by měl podnikatel chtít po svých podřízených (nebo se bude zapojovat pro řešení i sám majitel), aby našli jednu pesimistickou alternativu řešení, jednu realistickou alternativu a jednu optimistickou alternativu řešení.

  2. Výběr nejlepšího řízení – hodnocení problému a výběr nejlepší alternativy by měl být volen ze tří variant řešení.

Metoda „zdravý rozum“.

Metoda „silového pole“.

Metoda „vícekriteriální analýza“.

 

  1. Realizace rozhodnutí – tento krok často závisí na jiných lidech, než kteří problém analyzovali. Dokonce může tento krok provádět jiná najatá firma.

  2. Kontrola – zde je důležité sledovat realizaci zvoleného řešení a kontrolovat, zda byl problém vyřešen. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!