4. 12. 2013
Manažerem nazýváme vedoucího pracovníka určitého úseku. Jak již vyplývá z názvu (manage=řídit), je jeho hlavní povinností dohlížet nad řádným chodem jemu svěřeného úseku. Hlavním smyslem manažerské...
3. 12. 2013
Manažer má „svůj“ tým, který nejen vede, řídí, ale také motivuje, stojí za ním, je oporou, příkladem, předává své znalosti, vědomosti a zkušenosti. Ne vždy však zákonitě platí, že manažer má...
2. 12. 2013
Čas má svou cenu a proto je důležité naučit se s ním pracovat pokud možno efektivně. Správná organizace času vede nejen k jeho úspoře, ale i k dosažení lepších výsledků. Time management, česky...
1. 12. 2013
Snad každý člověk má období, kdy se mu do ničeho nechce, je podrážděný, špatně spí nebo má špatnou náladu. To není nic neobvyklého, ale pokud tyto pocity přetrvávají delší dobu, mohou to být příznaky...
30. 11. 2013
Způsobů, jak analyzovat management je několik a každý manažer by měl znát alespoň některé z nich. Důležitá ovšem není jen teoretická znalost, ale je třeba naučit se získané poznatky využívat v praxi,...
29. 11. 2013
Smyslem hodnocení pracovníků je jejich motivace, kontrola způsobů a metod práce, chování pracovníků, ale také motivace k vyšším výkonům. Hodnocení je přínosné pro všechny zúčastněné strany. Ve...
28. 11. 2013
Pokud se rozhodnete svolat poradu, musíte si promyslet následující body: 1. Účel a cíl porady Cíl porady Formulovat přesný důvod, proč se porada koná a jaký se očekává výsledek. Položit si...
27. 11. 2013
Den má 24 hodin a to znamená, že každý z nás má denně k dispozici 1440 minut času. A měl by se snažit ho využít co nejefektivněji. Pokud odbouráme denně 15 minut zbytečných věcí, ročně už získáme 90...
26. 11. 2013
Vznik managementu se uvádí počátkem 20 století, kdy se řízením zabývali jako akademičtí pracovníci, tak i praktičtí manažeři. Z tohoto počátku vznikly dva přístupy, které na sebe časově...
25. 11. 2013
Úspěšnost organizace a podniku závisí na vlastnostech manažera, na jeho vrozených a získaných předpokladech. Mezi vrozené předpoklady manažera můžeme zařadit: inteligenci potřeba...
24. 11. 2013
Audiokonference jsou dnes ve firemním prostředí velmi oblíbené. Můžete je pořádat nejen přes Skype (nebo jiný PC program, který umožňuje konferenční hovor), ale i přes svůj mobilní telefon. K...
23. 11. 2013
Uspořádání pracovišť, čistota a pořádek na pracovišti mají vliv na výkonnost zaměstnance. Přitom není důležité, zda se jedná o pracoviště techniků nebo kancelář administrativy. Správné uspořádání...
22. 11. 2013
Tento systém se do Japonska dostal v poválečných letech prostřednictvím programu TWI (Training Within Industrie – školení v rámci jednotlivých průmyslových odvětví) a japonských manažerů, kteří...
21. 11. 2013
Systém vznikl ve společnosti Toyota pod vedením Taiichi Ohna. Cílem JIT je výroba v co největším časovém souladu s poptávkou prostřednictvím zjednodušení a racionalizace vnitropodnikových a...
20. 11. 2013
Slovo konflikt pochází z latinského conflictus a znamená udeřit, uhodit, srážku nebo někoho něčím zasáhnout. Konflikt je proces, v němž jedna strana vynakládá vědomé úsilí ve formě blokačních činů na...
19. 11. 2013
Delegování je postup manažera, kterým přiděluje svým zaměstnancům úkoly a potřebné pravomoci a odpovědnosti k jejich plnění. Zaměstnanec by měl úkoly plnit tak, ale manažer i zaměstnanci poznají...
18. 11. 2013
Lze rozlišit celou řadu různých typů porad, které se liší jak formou, obsahem, tak i okolnostmi nebo zúčastněnými osobami. Všechny rozdíly plynou z odlišnosti programových bodů, které naplňují i...
17. 11. 2013
Před samotnou poradou by si měl manažer zaměřit na následující body: stanovit úkol a cíl porady rozhodnout, koho na poradu pozvat a za jakým účelem ...
16. 11. 2013
Rozhodování je jednou z hlavních funkcí manažera. Jde o aktivitu, kdy manažer vybírá jednu z variant řešení a stanovuje kdo, co kdy a jak. Při rozhodování musí mít manažer k dispozici informace o...
15. 11. 2013
Je Metoda založená na získání co nejvíce nových informací, myšlenek a nápadů v daném čase a k danému problému formou otevřené skupinové diskuze. Hlavní myšlenkou je předpoklad, že lidé ve skupině na...
14. 11. 2013
Manažer je osoba, která je odpovědná v podniku a v daném úvaru za dosažení podnikových cílů, pojem vyjadřuje pozici, kterou manažer v podniku zastává. Manažer by měl správně vést zaměstnance ke...
13. 11. 2013
Jde o soustavnou průběžnou manažerskou činnost. Základní povinností manažera je rozhodnout se řešit problémy. Výsledkem tohoto rozhodnutí jsou činnosti a výsledky firmy. Definování...
12. 11. 2013
Každý podnikatel musí mít dostatek informací, aby mohl učinit racionální rozhodování. Denně bude muset řešit případy ve firmě, které mají jinou důležitost a naléhavost. Bude řešit chod firmy,...
11. 11. 2013
Proces tvorby tohoto plánu je pro manažera velmi důležitý parametr pro zvládání plánů firmy. Má devět kroků, které na sebe navazují. Udělat si jasno – uvědomit si, čím se chce firma...
10. 11. 2013
Předmětem ergonomie je vztah mezi člověkem, pracovním prostředkem a pracovním prostředím. Je důležité zajistit, aby tyto tři složky byli ve vzájemném poměru, jelikož ovlivňují výkonnost a kvalitu...
9. 11. 2013
Úspěšný podnikatel by měl znát určité styly řízení zaměstnanců. Ale důležité je vědět, kdy použít jaký druh autority. A zejména v jaké míře ji uplatňovat. Až přehnaná autorita vede k přemíře...
8. 11. 2013
Vytváření prezentací se stalo neodmyslitelnou součástí firemního života. Prezentace se připravují skoro na každé jednání, na kterýkoliv problém, nebo projekt. Proto byste si měli zcela jistě osvojit...
7. 11. 2013
I když se první den zdá z hlediska celkového úvazku zcela zanedbatelným, pravý opak je pravdou. První hodiny na novém pracovišti podstatně utváří vztah zaměstnance k novému zaměstnavateli. Stěžejní...
6. 11. 2013
Brainstorming – jedná se o skupinovou metodu, ve které by měli vystupovat odborníci, kteří mají povědomí či znalosti i dané problematice. Optimální počet osob je od 6 do 14. První kolo této...
5. 11. 2013
Chuť a nadšení – zde je velmi důležité, aby si zaměstnanci sami uvědomili, že vložení nadšení do práce je i pro ně přínosem. Je to jejich volba. Pokud se nebudou chtít zapojit do procesu...
4. 11. 2013
Analýza pracovních míst je základním východiskem pro personální otázky v organizaci. Je procesem získávání informací o pracovním místě a jejich vyhodnocování. Poskytuje obraz práce na pracovním...
3. 11. 2013
BARS (Behaviorally Anchored Rating Scale) patří mezi metody hodnocení pracovníků. Každé hodnocení by mělo splňovat základní podmínku - posuzování výkonnosti a způsobilosti zaměstnance se musí...
2. 11. 2013
V praxi se pracovní místa vytvářejí v závislosti na potřebě společnosti, či spíše potřebě vedoucího pracovníka na základě přesvědčení, že je třeba zajistit určitou práci, kterou předem stanovený...
1. 11. 2013
Pracovní porady by měly být rychlé, stručné, jasné, efektivní. Jedná se o proces vzájemného sdělování mezi jednotlivci, nebo skupinami. Předmětem porad je hledání řešení problémů, vzájemná výměna...
31. 10. 2013
1. Když spadne technika, díky které potřebujete odprezentovat své učivo. Důležité je omluvit se a případně rozpustit skupinu na deset minut, během které se pokusíte techniku...
30. 10. 2013
Kritizovat dovede každý, ale objektivně hodnotit, to je oříšek pro dnešní hodnotitele pracovníků. Je to především proto, že, velkou roli hraje sama osobnost hodnotitele a fakta, že ne vše jde...
29. 10. 2013
Staffing, nebo-li po česku rozmisťování pracovní síly organizace. Úzce souvisí se vstupem a výstupem pracovník do a z organizace, tedy s vnitřní a vnější mobilitou organizace. Staffing má také...
28. 10. 2013
Koncepce řízení dodavatelského řetězce je založena na dvou základních principech – 1) výrobek projde celou řadou procesů, než se dostane ke konečnému spotřebiteli, 2) o výsledku nerozhoduje jenom...
27. 10. 2013
Jak je tomu v dnešní pravidlem, média nás obklopují ze všech stran a téměř nelze se jim vyhnout. Většinou nás však ovlivňují nepřímo, tedy na dálku. Tisková konference je opakem tohoto dálkového...
26. 10. 2013
Jde o proces řízení položek v kategorii produktu jakožto strategické obchodní jednotce. Obchodníci a dodavatelé spolupracují v rámci procesu prostřednictvím společné cenotvorby, merchandisingu,...
25. 10. 2013
Prvním krokem prodeje je finanční a právní analýza prodávané společnosti. Rychlost celého procesu prodeje zdravé společnosti záleží na mnoha faktorech, mezi které patří obor podnikání,...
24. 10. 2013
Novela zákona přinesla nejenom zvýšení o jeden procentní bod DPH, ale také zrovnoprávnění elektronických faktur. S účinností již od 1. Ledna tohoto roku můžou firmy ušetřit peníze díky hojnějšímu...
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy