Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Překážky ve strategickém plánování

Strategické plánování můžeme nahradit i pojmem dlouhodobé plánování aktivit firmy. To znamená v horizontu tří až pěti let. Existuje několik překážek, které by mohly podnikatele při jeho činnosti potkat. Ten na ně musí být připravený a hlavně je musí poznat. Jedná se o takové „interní myšlení“ firmy (podnikatele).

  1. Chybějící vize – firma neví, kam bude směřovat. Zásadní chyba, na základě které firma nebude dobře prosperovat. Pokud chybí vize, firma neví, jakým směrem se bude upínat její pozornost, co je hlavním cílem, kdo jsou hlavní iniciátoři scénáře firmy.

     

  2. Nesystémovost – systém hraje důležitou roli v plánování a v nastavení důležitých hodnot ve firmě. Pokud podnikatel zaměstná pracovníky, kteří dokonale (nemusí být až dokonale) ovládají cizí jazyky, přinese mu to do firmy jen úspěch. V dnešní době jsou klienti více zhýčkaní a chtějí dostat maximální luxus, proto například cizinci předpokládají znalost jazyků u pracovníků.

     

  3. Nepřipravenost ke změnám – aby byl podnikatel úspěšný, musí si uvědomit, že změna, je nutnost! Proto musí své pracovníky naučit, že se nesmí bát změn. Změna přinese nejistotu, může dokonce přinést i politické ohrožení, ale podnikatel (jeho firma) se z těchto negativ musí poučit.

     

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  4. Ochranné jednání – v dnešní době je zavedeno, že management firmy nadává na konkurenci, jsou nešťastní, když zákazníci nenakupují jejich produkty a rádi vzpomínají na podíl na trhu před jeho snížením. Toto je ochranné jednání každého pracovníka ve firmě.

     

  5. Krátkozrakost – podnikatel může využít tuto hodnotu s maximalizací krátkodobých zisků snižováním výdajů na rozvoj služeb zákazníkům, reklamu, kvalitu výrobků, vzdělávání zaměstnanců, výzkum ve firmě. Ale je to vhodné? Nezanedbává podnikatel některé složky, které by měly být zachovány?

     

  6. Byrokracie – zdlouhavé papírování ve firmě, nařízení, pokyny.

     

  7. Strach bořit paradigma – něco je všeobecně platné, a tak se to bude nadále dělat. Problém spousty firem.

     

  8. Nerozhodnost – podnikatel by měl být rozhodný a měl by rozhodovat rychle.

     

  9. Nedůslednost – přijetím správného a kvalitního rozhodnutí teprve začíná podnikání! 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!