Změnu strategie firmy by měl podnikatel uskutečňovat v případech, kdy dochází ke změně prostředí, ve kterém firma působí nebo v případě, kdy dojde ke změně cílů firmy. Může se jednat o změnu cílů úspěšně či neúspěšně.
Vliv na změnu cílů může nastat v případech:
Do firmy nastoupí nový pracovník (například nový manažer), který není ovlivněn situací ve firmě a představí nové cíle, které by pro firmu mohly být přijatelnější.
Odpovědní pracovníci při hodnocení dosažení cílů v minulých letech zjistí, že je možné dosáhnout vyšších a lepších výsledků.
Dojde ke změně politického prostředí. Toto prostředí může firmu velmi ovlivňovat a ta je musí bedlivě sledovat a přizpůsobovat strategii firmy.
Podnikatel či pověření pracovníci musí sledovat vývoj (životní cyklus) produktů firmy, ale také vývoj trhů, na kterých působí i vývoj těch, na kterých nepůsobí. Mohla by to být velmi dobrá příležitost je obsadit se svými výrobky.
Může dojít ke změně cílů v důsledky změny struktury klientely, změny poptávky klientů.
Nutností je také znalost pojmu strategická mezera. Podnikatel (nebo pověřené osoby) by měl v případě zjištění strategické mezery na daném trhu začít uvažovat o změně strategie a o vytváření nové formulace obchodního působení firmy. Strategická mezera ukazuje prostor mezi vytvořenou novou strategií a již existující strategií. Pokud se podnikateli podaří oslovit daný trh s daným výrobkem (který na trhu chybí) a osloví potenciální klienty, dosáhne požadovaných výsledků. Samozřejmostí je zjištění, zda se jedná o významnou strategickou mezeru. Není vhodné vytvářet nebo přetvářet firemní strategii v případě, když by nebyl cíl podniku oslovením nových klientů na novém trhu pro firmu minimálně dosažen. Musí se jednat o vysokou úroveň zajištění cílů firmy. Podnikatel musí klást také důraz na fakt, že zmenšení strategické mezery musí být reálné.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy