Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Aktivní Online media relations - Deset zásad pro psaní tiskové zprávy

Aktivní online media relations znamená, že firma zprávy vytváří sama a umisťuje je na své webové stránky (či je rozesílá) ze svého vlastního popudu.

 

Jaké zásady dodržovat při psaní tiskové zprávy, aby byla napsána skutečně správně a profesionálně? Níže uvádíme deset zásad, jak napsat dobře a kvalitně tiskovou zprávu.

 

  1. Aktuálnost

Informovat ihned. Nikoli až zítra. Aktuálnost tiskové zprávy je nezbytnou nutností a klíčem k úspěchu. Novináře informace zajímá bezprostředně po tom, co se stala.

 

  1. Poutavost

Vybírejte skutečně jen ta témata, která jsou informačně zajímavá. Podívejte se na zprávu očima náhodného kolemjdoucího: Zajímala by ho tato zpráva?

 

  1. Ověřitelnost

Do tiskové zprávy uvádějte kontakt, popř. zdroj informací. Novinář by měl být schopen ověřit informace, které jsou ve zprávě uvedeny.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

  1. Srozumitelnost

Jazyk, který v tiskové zprávě použijete, by měl být jednoduchý, neměl by být příliš odborný, ale zase naopak ne slang.

 

  1. Korektnost informací

Uvádějte pouze správné informace. Žádné jiné a to ani domněnky. Novináři si informace často neověřují, spoléhají na tiskovou zprávu, a tato chybovost by mohla být zdrojem špatné reputace.

 

  1. Výstižnost

Žádné obšírnosti. Text by měl být dlouhý jednu, maximálně dvě normostrany.

 

  1. Jedno téma

Do jedné tiskové zprávy napište vždy jen jedno sdělení.

 

  1. Neutrálnost

Vyvarujte se superlativů, pejorativních slov a dalších literárních zobrazení. Tisková zpráva by měla působit neutrálně, očima nezaujatého pozorovatele. Tvořte jednoduché věty, nepoužívejte přivlastňovací zájmena a piště vždy v minulém čase.

 

  1. Citace osob

V tiskové zprávě byste měli citovat alespoň jednu osobu, která se události zúčastnila, anebo o ní hovoří. Novináři z této tiskové zprávy citaci převezmou, a dále text reprodukují svými vlastními příspěvky.

 

  1. Přehlednost

Zpráva by měla mít formální úpravu. Používejte nejlépe jeden typ písma, decentní zvýraznění a uveďte kontaktní údaje. Nevkládejte do textu hypertextové odkazy.

 

Psaní tiskové zprávy má své zásady, a ty by měly být dodržovány. Zejména kvůli přejímání informací ze strany novinářů. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!