Výhodou i nevýhodou online PR je dohledatelnost informací. V případě kladných referencí, vynikajících článků a prezentace společnosti, je tato vlastnost webových stránek velkým pozitivem.
V opačném případě uváděná vyhledávací schopnost představuje velký problém. Uživatel je schopný najít informace o firmě několik let staré, a ty nemusí být vždy pozitivní. V případě off-line PR nemusíte mít strach. Tam informace dohledatelné nejsou.
Chybovost
V PR článku můžete objevit zpětně chybu a to jak pravopisnou, tak i faktickou. Pomocí krizového PR musíte ihned jednat. V případě pravopisných chyb je ihned odstranit a v případě faktických chyb je opravit, a následně napsat omluvný komentář – v případě, že jste na chybu upozornění několikrát ze stran odpovědné osoby, popř. zákazníků.
Co patří do online PR
Každý zaměstnanec, který spravuje webové stránky, by dnes měl alespoň nepatrně ovládat základy PR. Měl by být schopný vytvořit text, moderovat, popř. spravovat diskuzi, měl by umět ovládat interaktivní hry, má-li firma nějaké.
A také by měl ovládat PR nástroje, kterými jsou:
Webové stránky
Články v médiích, které jsou dostupné online
Tiskové zprávy
E-maily zasílané klientům, mailing lists
Newslettery
Blogy, diskusní skupiny, chat
Online events (semináře, workshopy, konference)
Uživatelské komunity
Dále do této kategorie patří také:
Případové studie
E-booky
Multimediální CD-ROM
Sdílení videí a videospoty
Webkamery a virtuální prohlídky
Správce webu nebo těchto PR kampaní by měl spravovat veškeré tyto komponenty. Samozřejmě záleží na velikosti firmy. U malé či střední firmy postačí jeden, popř. dva lidé, kteří vytváří PR, a udržují PR komunikaci s veřejností. Často je toto oddělení propojeno s marketingovým, aby se snížily náklady na pracovní sílu.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy