Cíle, které si v kampani stanovíte, by měly být měřitelné, a měly by splňovat všeobecná kritéria měřitelnosti účinnosti, tzv. SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Timely). Jinými slovy by měly být měřitelné, uchopitelné, dosažitelné, konkrétní a načasované.
Cíle musí být jednoznačně vytyčeny, aby mohly být měřitelné, a aby nevznikl rozpor po skončení kampaně o tom, zda byly cíle splněny či nikoli. Třeba je určit cíle od obecného ke konkrétnímu a následně je po skončení kampaně (kampaní) zhodnotit. Účinnost online public relations můžeme měřit ve fázi vstupu nebo ve fázi výstupu.
Plán připravovaných aktivit public relations by měl vést co nejlépe ke stanoveným cílům. V této fázi je možné některé cíle upravit, a to v případě, kdy dojde ke zjištění, že vytyčené cíle jsou chybné.
Zejména v této fázi musíme:
Ověřit přesnost východisek pro připravovanou kampaň
kvalitu provedení kampaně
vhodnost sdělení
vhodné komunikační prostředky
K plánování pomáhá i konkurenční analýza a benchmarkingové srovnání podobných komunikačních programů ostatních firem. Měl by být testován obsah webových stránek, jejich vzhled a také tiskové zprávy.
Průběh PR kampaně musí být co nejpřesněji zdokumentován a to proto, aby mohl být její průběh pečlivě zhodnocen. Zaměřte se na to, jaké aktivity jste během kampaně provedli, zda byly úspěšné a jak byly tyto aktivity zprostředkovány cílovým skupinám. Zaměřte se také na statistiku distribuovaných materiálů, na odpovědi na dotazy, tiskové zprávy, doprovodné akce a jejich návštěvnost a úspěšnost. Můžete také využít rozsah vaší directmailové databáze.
Velkou část PR tvoří media relations, publicita a její načasování, a tento faktor patří k jednomu z nejdůležitějších k úspěchu správného PR.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy