Pracovníci PR by se měli starat o webové stránky, a to zejména proto, že webové stránky společnosti jsou její prezentací, spojením s jejím vnitřním chodem s okolním světem.
Zákazník nebo zájemce, který zavítá na webové stránky, a bude zvědavý, co firma nabízí a provozuje, bude reagovat a utvářet si názor na to, co firma na stránkách uvádí. Je to takový první kontakt se zákazníkem, a proto by měly být webové stránky pečlivě udržovány, a to nejen vizuálně, ale také obsahově. Toto by měl mít na starosti PR pracovník. Měl by vědět, jak mají webové stánky vypadat, jak zapůsobit na zákazníky, a jak být důvěryhodné.
Již při tvorbě stránek by měla společnost vědět, jakým směrem se chce v komunikaci zaměřit, a jaké stránky vytvořit.
Dva základní způsoby:
Pouze informovat uživatele o produktech, certifikátech, novinkách
Navázat dialog s veřejností a využít ke svému plánu media relations
Je skutečně nesmírně složité vymyslet na webové stránky vhodné texty. Text by měl být jasný, výstižný čtivý, měl by obsahovat veškeré informace, ale zase na druhou stranu by neměl čtenáře odradit od jeho přečtení. Neměl by být zavádějící a informace, které na něm jsou obsaženy, by neměly být zjednodušeny. Jeho obsah by měl být důvěryhodný.
Pracovník PR není v jednoduché pozici, ale existuje několik základních pravidel, podle kterých je dobré se při vytváření webových stránek řídit.
Základní pravidla pro tvorbu webových stránek:
Aktuálnost
Bezpečnost
Důvěryhodnost
Přehlednost
Snadná a pohodlná orientace
Čtivost
Věrohodnost
Webové stránky by měly být z grafického hlediska čisté, pěkně zpracované, text by měl být viditelný a kontrastovat s pozadím. Ovšem záleží i na obsahu, a to více, než se zdá. Webové stránky musí být aktualizovány, musí být pro návštěvníka věrohodné a přehledné. Návštěvník by měl najít do pár sekund to, proč na stránky zavítal, a informace, kterou hledal, by ho měla uspokojit.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy