Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Příliš mnoho otázek na vašeho zákazníka aneb Co by měl obsahovat objednací formulář

V dnešní době, kdy už je běžné téměř jakékoli nakupování přes internet, se žádný internetový obchod neobejde bez přednastaveného a zákazníkovi nabídnutého objednacího formuláře, pomocí něhož vám on sdělí svá přání a Vy mu je budete moci následně splnit. Jenže jak by měl takový objednací formulář vypadat?

Zatímco některé formuláře, na které narážíme v internetových obchodech, skoro vyzvídají, co jsme měli k nedělnímu obědu, tak se používají i rychlé, takřka minimalistické formuláře, v nichž se nás obchodník zeptá sotva na jméno a dodací adresu. I zde platí – přiměřeně!

Objednací formulář by se měl ptát na to nejpodstatnější, aby zákazníka neotrávilo sáhodlouhé vyplňování kolonek. Je dost možné, že by se mohl obrátit na jiný obchod, na jinou nabídku, kde bude objednání jednodušší.  

Vždy bude důležité jméno a příjmení zákazníka, adresa, na niž budete zboží odesílat, fakturační adresa (pokud se liší od již zadané), velkou výhodou je dnes mít na zákazníka kontakt prostřednictvím jeho e-mailové adresy, či dokonce mobilního telefonu – pak je možná rychlá komunikace, pokud nastane jakákoli komplikace.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Dále záleží na tom, co je přes takový formulář objednáváno. Pokud si zákazník vyhlédl na vašem e-shopu maličkost, není problém ji vrátit, nemusíte zákazníka zpovídat. Ptejte se ale ve formuláři na více věcí v případě, že by byla zpáteční přeprava od zákazníka náročnější. V případě koupi větších, rozměrnějších nebo dražších věcí je třeba více rozvahy. Pokuste se zjistit, zda je pro něj věc, kterou si právě objednává, tou nejlepší variantou.

Obchod přes internet je a vždy bude tak trochu risk. Risk, že si zákazník objedná věc, o které má jinou představu – všichni to známe, na obrázku vypadá předmět mnohdy trochu jinak než ve skutečnosti. Pro takové případy je nejlepší dát objednávajícímu možnost vyjádřit se jeho vlastními slovy. Vhodná je kolonka „poznámky“ nebo velmi lidsky a mile působící otázka „Máte nějaká speciální přání?“ nad volnou, vyplnitelnou kolonkou. Ale zase – přiměřeně. Nenechte se vy otrávit květnatým projevem typu „ty džíny by měly mít takový odstín, ale ne zase takový“ – zkrátka omezte počet znaků, kterými se zákazník může vyjádřit.

Nezapomeňte zmínit odkaz na stránku, kde zákazník najde vaše obchodní podmínky, aby snad později nedošlo k nějakým nesrovnalostem. Nechte ho pro jistotu zaškrtnout políčko „souhlasím“.

Zkuste zapracovat i na příjemném vzhledu formuláře nebo jeho pozadí. Není snad nic horšího, kromě zdlouhavého zbytečného vyptávání na vše možné, než když objednací formulář připomíná strohý a nepříjemný policejní výslech.

Poděkujte zákazníkovi za objednávku, potvrďte mu ji, upřesněte dodací dobu. Bude spokojený a bude se rád vracet.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!