Provoz jakýchkoli internetových stránek jde ruku v ruce se sledovaností počtu návštěvnosti. Dle dostupných statistik se můžete pokoušet o zvýšení návštěvnosti různými marketingovými kroky nebo prostřednictvím úspěšné aplikace PPC reklamy. Tuto návštěvnost můžete sledovat dle programů k tomu určených: Google Analytics, Piwik, Yahoo Web analytics.
Google Analytics
Program od společnosti Google napomáhá sledovat webovou analýzu, kterou mohou využívat firmy, ale i soukromé osoby. Ve své podstatě poskytuje přehled, který vypovídá, jak je efektivní marketing firem, a také o provozu webových stránek. Díky tomuto programu můžete sledovat návštěvnost stránek spolu s PPC reklamou, a docílit kvalitnější reklamy, lepších webových stránek a efektivně posílit marketingové aktivity. Tento program při využití e-shopem, zaznamená návštěvnost zákazníků a jejich aktivity. Program zapíše, z jaké země návštěvníci jsou, jak dlouho se zdrželi na webových stránkách a jak webovou stránku nalezli. Zda se jednalo o placenou reklamu, neplacenou, popř. o emailing či další marketingové kroky. Umí vypovídat statistiky o denní návštěvnosti, týdenní, měsíční, popř. pro určité vámi stanovené období.
Pozor! Velkou nevýhodou tohoto nástroje je systém uložení dat. Data jsou ukládána na webu provozovatele a nikoli přímo u uživatele. V případě, že se data na webu provozovatele poškodí, jsou ztracena.
Yahoo! Web Analytics
Tento analytický softwarový nástroj lze využít jako alternativu ke Google Analytics. Data jsou uchovávána na webovém serveru poskytovatele. Ovšem v českém prostředí není příliš využíván, jelikož portál Yahoo! nemá v České republice mezi uživateli téměř žádné zastoupení. Tento nástroj umožňuje (oproti Google Analytics) zahrnout do statistiky i zrealizované obchody, které se uskutečnily díky prezentovanému zboží na webových stránkách, ovšem ne prostřednictvím nákupního košíku, ale jinou cestou - telefonicky, e-mailem, osobně.
Piwik
Tento program je alternativou ke Google Analytics, ovšem data, která jsou potřeba k těmto analýzám, jsou uložena u uživatele, tzn., nejsou u poskytovatele webu a uživatel si za ně ručí sám. Tento program není tak propracovaný a je méně uživatelsky náročný, než jeho konkurent. Je vhodný pro malé obchody nebo pro jednotlivce.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy