Nejste-li spokojeni s vašimi webovými stránkami, máte dostatek prostředků, jak je změnit, ale nevíte, ze kterého konce začít a ani si nejste jisti, kde ten konec vlastně je. Nabízí se vám využít analýzu webových stránek. Tyto analýzy provádí specializované firmy nebo jednotlivci, kteří se touto problematikou zabývají, a dokáží bez problémů určit, ve kterých oblastech jsou vaše webové stránky slabé a ve kterých naopak plně dostačující.
Analýza webových stránek tedy zkoumá kvalitu webu, možnosti jeho využití a vazby na jeho okolí. Výsledkem prováděné analýzy je zpravidla dokument, který v sobě shrnuje veškeré poznatky související s funkčností webu, jejich kladné a záporné stránky. Dále Obecně nabízí řešení, jak tyto problémy odstranit, ale neočekávejte od tohoto dokumentu striktně realizaci opatření, které povedou ke zlepšení webu, a ani jejich analýzu dopadů na nově přetvořené webové stránky. Tento dokument pouze říká: KDE je chyba, CO by mohlo být vylepšeno a navrhuje JAK.
V nejlepším případě, pokud je to možné, provádějte analýzu webových stránek před samotným vznikem webu – analyzovat web konkurence, a navrhnout sestrojení funkčních stránek. Ovšem ne vždy je tato analýza provedena, a proto je dobré přistoupit k tomuto kroku alespoň při sebemenších pochybnostech o funkčnosti webových stránek.
Metody analýzy
Analýza webových stránek může být prováděna několika způsoby, které přinesou identický výsledek.
Základními metodami jsou:
heuristická analýza (základní metoda zkoumání webových stránek)
focus group (řízená skupinová diskuze, má za cíl prozkoumat zvyky lidí, kteří příslušné stránky užívají)
uživatelské testování (toto testování je nejpraktičtější, a jeho závěry jsou vytvářeny na reakce chování uživatelů)
dotazníkové šetření
statistické metody (A/B testování, analýza časových řad, click-stream analýza, apod.)
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy