Link Bulding můžeme definovat jako webovou obdobu Public Relations. Cílem link buildingu je, aby se na webové stránky co nejvíce odkazovalo. Obdobně cílem Public Relations je, aby se o firmě nebo o produktu co nejvíce mluvilo.
Tyto zpětné odkazy a jejich budování je jednou z nejdůležitějších částí optimalizace webových stránek v off-page faktorech. Jestli-že na web získáte kvalitní zpětné odkazy, jste na dobré cestě ke kvalitní a úspěšné optimalizaci webových stránek.
Jak získat zpětné odkazy?
Způsobů, jak vytvořit zpětné odkazy je několik. Můžete odkazy získat i bez vlastního přičinění, což je ten nejpříjemnější způsob. Ovšem častěji musíte odkazy shromáždit sami, a to například prostřednictvím registrace do katalogů, nebo v případě, že se zúčastníte nějakého fóra či diskuze. Dále zpětné odkazy můžete vyměňovat nebo kupovat.
Zpětné odkazy rozdělujeme na interní a externí.
Interní – nachází se na stejném webu a jejich úkolem je vnitřní prolinkování jednotlivých stránek.
Externí – směřují z jednoho webu na druhý web a mají větší váhu pro vyhledavače. Tyto odkazy se rozdělují na follow odkazy a nofollow odkazy.
Follow odkazy
Nofollow odkazy – HTML parametr značí tyto odkazy tak, že k nim nebude přidáván žádný rank a odkazy nebudou nijak sledovány. Ve své podstatě musí každý zpětný odkaz přivést na web postupem času určité procento návštěvnosti, a na jeho parametru až tak nesejde. Seznam i Google podporují oba tyto parametry a to follow i nofollow a není až tak podstatné, zda odkaz přinese i rank či nikoli.
Tyto zpětné odkazy jsou třetím největším zdrojem nových návštěvníků web. Důležitější jsou jen vyhledavače a katalogy, které fungují také na bázi zpětných odkazů.
Funkce, které tyto odkazy mají, jsou v podstatě jasné z jejich shromažďování. Hlavním cílem odkazů je přivést na webové stránky nové uživatele, budovat značku. Jsou-li odkazy umístěny na různých místech na internetu, vidí je různí uživatelé, a návštěvníci si je i snadněji zapamatují.
Vyhledavače hodnotí webové stránky z pohledu kvality a množství zpětných odkazů. Je-li zpětných odkazů příliš, a ještě navíc neoplývají kvalitou, je hodnocení celkově horší.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy