Slogan je prubířským kamenem každého reklamního textaře. Platí to pro slogan propagující zboží či službu i pro ten, který se objevuje pod jménem a logem firmy na webových stránkách. Je to nelehká a takřka alchymistická práce, vytvořit heslo, na které zákazníci vaší firmy ve všudypřítomné záplavě reklam uslyší. A přitom právě to je hlavní smysl sloganu.
Ať už se do tvorby úderného hesla pustíte sami, pověříte někoho z firmy nebo to zadáte odborníkům, pojďme si říci, jaké zadání by měl textař mít. Navrch si můžeme také připomenout několik rad, jak na to:
Mám zájem, jak si mohu objednat?
Volejte:
+420 607 044 665
Zadání pro textaře:
- Slogan musí být pro cílového zákazníka srozumitelný.
- Textař musí vystihnout, v čem tkví výjimečnost Vaší firmy nebo její nabídky a proč je pro zákazníka výhodné, že bude obchodovat právě s Vámi.
- Slogan musí být originální a měl by mít vtip.
- Slogan nesmí být vulgární a neměl by skýtat prostor pro nechtěné dvojsmysly. Takové spojení by mohlo v očích zákazníků nenávratně poškodit jméno Vaší firmy.
- Doporučená délka sloganu je 4-8 slov. To dává prostor pro kreativitu a zároveň neruší údernost a zapamatovatelnost. Slogan rozhodně nemá být delší, mimo jiné kvůli grafickému zpracování.
Rady pro textaře:
- Vyvarujte se obecných nebo příliš hojně užívaných slov.
- Hrajte si, objevujte pozapomenutá slova a tvary.
- Dbejte na plynulý rytmus a melodii.
- V textu se nebojte pracovat s emocemi, jednak chcete zákazníkem duševně pohnout. Důvěrně známá emoce mu také často pomůže dopovědět to, co vy v textu jen naznačíte.
- Přednášejte průběžně své nápady kamarádům, hlava nezatížená vážením jednotlivých slov Vám může pomoci najít správný směr.
- Varianty, které se Vám alespoň chvíli zdály být dobré, nezahazujte, může v nich být cesta. Před konečným rozhodnutím, zda je slogan definitivně hotový, běžte alespoň na chvilku dělat něco jiného, abyste se na text dovedli podívat s odstupem.
Ač se jedná o pár slov, reklamní slogan je vlajkou vaší firmy, podle níž Vás zákazníci budou poznávat. Uvědomte si to a věnujte proto jeho tvorbě náležitou pozornost. Stejně jako dobrý slogan Vás před potenciální zákazníky uvede v tom nejlepším světle, se špatným heslem pro ně můžete splynout v davu podobných firem, nebo můžete zákazníky dokonce odradit.