Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Známkování webových stránek vyhledavači

Jistě vás zajímá, jak vyhledavače vyhodnocují webové stránky. Které považují za důvěryhodné, které méně, a jak jim přiřazují hodnocení?

Jednotlivé vyhledavače mají každý zvlášť svůj hodnotící systém. Tento hodnotící systém se skládá z jednotlivých hodnocení, které se nazývají Rank, a jsou nezávislé na vyhledávaném dotazu. Každý vyhledavač má Ranků několik. Google.com používá PageRank, Seznam.cz používá S-Rank. Tyto jednotlivé Ranky představují jistou hodnotu důvěryhodnosti, každé stránce je přisouzena určitá důvěryhodnost (rank), a každá další stránka, která odkazuje na tuto webovou stránku, získává část z hodnocení důvěryhodnosti (jinými slovy: původní stránka předává část ranku té odkazované stránce).

 

Část algoritmu, který hodnotí řazení webových stránek za sebou, se skládá také ze složky myšlení, tzv. vlastní umělé inteligence vyhledavače. Tajemství umělé inteligence si každý z tvůrců vyhledavačů chrání, a proto přesný postup hodnocení a řazení webových stránek, není možné odhalit. Každý vyhledavač je svým způsobem unikátní a používá trochu odlišné postupy ve vyhledávání.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

PageRank společnosti Google

Důvěryhodnost webové stránky je označována číselnou hodnotou PageRank (PR), která se pohybuje v rozmezí od nuly do nekonečna. PR ve zjednodušeném provedení je v podstatě jakási rovnice, která disponuje více jak dvěma miliardami členů a 500 milionů proměnných. Její hodnota se mění v závislosti na mnoha faktorech. Hodnota PR má souvislost s pořadím výsledků webových stánek ve vyhledávači (Search Engine Result Page), ale není jedinou hodnotou, která tyto výsledky ovlivňuje. Tyto výsledky ovlivňuje kolem 200 veličin a PR je jednou z nich. Proto opatrně se všemi mýty, které se vztahují k důležitosti PR. Optimalizace pro vyhledavače je nutná, ovšem neodvozujte ji pouze od velikosti PR. Cílem SEO není vysoký PR a ani nejvyšší hodnota PR. PR je pouze jednou z veličin, která ovlivňuje umístění webové stránky ve vyhledavači, může se v čase proměňovat, snižovat se, zvyšovat se.

 

S-rank společnosti Seznam

V České republice je pro optimalizaci webových stránek podstatný také S-rank společnosti Seznam. Algoritmus české společnosti hodnotí webové stránky na podobném principu jako jeho celosvětový konkurent Google. Vysoký S-Rank docílíte prokliky, které předávají důvěryhodnost webových stránek. Ovšem mějte na paměti: vysoký S-Rank neznamená, že na stránku povede vysoký počet prokliků. V tomto případě se hodnotí i odkazy, které vedou ze stránky pryč. Některé odkazy mohou S-Rank snižovat! Je tedy možné, že se hodnota může díky nevhodným odkazům poklesnout. S-Rank a ani PR nejsou pouze rostoucí veličiny.

 

Celý algoritmus funguje na principu Hyperlink-Induced Topic Search – HITS, který je náležitě pro tento účel upraven. Ovšem Seznam drží celý princip v tajnosti. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!