Inzerovat na internetu můžete nejrůznějším způsobem. Zcela speciální způsob nabízejí velké vyhledávače – Google a Seznam. Pro měření reklamy v těchto vyhledávačích se používá pojem Pay per click. Oč jde?
Inzerce ve vyhledávání
Pokud zadá návštěvník internetu do vyhledávacího políčka v Google nebo Seznamu určitý výraz, pak obdrží dva druhy seznamů. První z nich bude vybrán podle relevantnosti a druhý z nich bude seznam reklamní. Pokud sem umístíte svůj inzerát, pak budete platit pouze tehdy, když některý z návštěvníků na tento odkaz klikne. A právě taková reklama se nazývá Pay per Click – tedy zaplať za kliknutí.
Klíčové výrazy jako základ
Jak se takový inzerát objednává? V první řadě si musíte vybrat určitý výraz pro vyhledávání, který je pro obor vaší firmy důležitý. Pochopitelně čím více bude komplikovanější takový výraz, tím méně dalších zájemců o inzerci na stránkách s výsledky vyhledávání potkáte. Nyní je třeba si zobrazení na této stránce předplatit. Vše se děje prostřednictvím internetu, díky internetovému rozhraní, takže si celou kampaň můžete objednat z pohodlí své kanceláře, případně ji svěřit specializovaným firmám, neboť v případě větší kampaně je dobré vše neustále sledovat a případně reagovat na vývoj.
Aukční prodej
Pokud si totiž předplatíte nějaký hodně hledaný výraz (statistiky hledaných výrazů jsou k dispozici na stránkách vyhledávačů), pak se může snadno stát, že o inzerci zde bude mít zájem celá řada dalších firem. Pokud je budete chtít předstihnout a nebudete chtít se zařadit až na konec seznamu těchto firem, pak je třeba navýšit cenu za kliknutí na váš inzerát – jen tak se váš inzerát dostane na čelní pozice. Musíte ovšem počítat s tím, že mohou zareagovat i ostatní a cenu opět navýšit – jde o tzv. aukční prodej. Vše lze také zautomatizovat, nastavit maximální cenu za jeden den, zaplatit si třeba 1000 zobrazení jako strop apod.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy