Display, nebo-li bannerová reklama je nejznámější formou internetové reklamy. Z hlediska praktického použití se display reklama nejvíce hodí na budování image značky nebo inzerci výhodných slevových nabídek. Cílem je zaujmout uživatele vizuálním obsahem.
Účinnost do velké míry ovlivňuje právě originalita. Kreativita a míra prokliku jsou vzájemně propojené nádoby. Mezi základní druhy display reklamy patří bannerové formáty, textové formáty, netradiční formáty a speciální projekty.
Ze všech druhů internetové reklamy má za sebou právě display reklama nejbujnější vývoj - od boomu přes (domnělý) úpadek k náznakům budoucího znovuoživení. Nejskloňovanější výtkou je u internetové reklamy nepřehlednost, lépe řečeno objektivní změřitelnost.
Vyhodnocování displayových kampaní reflektuje příliš mnoho proměnných - celkový počet zobrazení, cookies, kliků, leadů... Výsledky jsou ovšem příliš technické a postrádají jednoznačné a jednoduché srovnání s ostatními kanály.
Přesto výzkum Sdružení pro internetovou reklamu odhalil, že výdaje do internetové reklamy meziročně (2011-2012) narostly o čtvrtinu. Polovinu z 11 miliard Kč investovaných do online reklamy generuje display reklama. Nejvíc vydělávají obrázkové bannery.
V honbě za měřitelností účinnosti bannerové reklamy se využívá nový typ obchodního modelu RTB (real time bidding). RTB je princip aukce zobrazení v reálném čase. Imprese je dodávána automatickými systémy podle vhodnosti pro požadovanou cílovou skupinu, přičemž se vychází z předchozí aktivity a zájmů uživatelů.
Internetová display reklama prožívá v západních zemích renesanci. Mění se totiž její poslání. K žádoucím efektům display reklamy se vedle počtu kliků a leadů (vyplnění kontaktu nebo objednávky) přisuzuje také budování povědomí o značce. Display reklama má prokazatelný vliv na offline chování spotřebitelů.
vyvolává poptávku
má masový zásah
podporuje značku
zvyšuje návštěvnost
podporuje další marketingové kanály
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy