Display reklama je druh plošné internetové reklamy, důležitá součást marketingového mixu a jeden z nejúčinnějších nástrojů on-line marketingu.
Na rozdíl od textové reklamy využívá display reklama k reklamním sdělením obrázky, videa či zvuk a jejím cílem je zasáhnout co největší počet uživatelů.
Výhody display reklamy:
možnost demografického a behaviorálního cílení,
možnost sledovat výkon vašich kampaní a metriky (prokliky a konverze pro výpočet návratnosti investic).
Nevýhody display reklamy
vyšší cena,
nevšímavost ze strany uživatelů,
nízká míra prokliku (CTR).
Proč zvolit display reklamu?
Existuje hned několik dobrých důvodů, proč zvolit display reklamu.
Je ideálním nástrojem pro vyvolání poptávky (jasná výzva k akci).
Zvyšuje návštěvnost webových stránek.
Zvyšuje prodeje v režimu offline.
Napomáhá budovat povědomí o značce. U opakovaného zobrazování display reklamy v grafické formě uživatelům je vyšší pravděpodobnost zapamatování značky, i když uživatel na reklamu neklikne.
Zvyšuje míru konverze na vašich webových stránkách.
Drží krok s technologickým pokrokem (zobrazení na mobilních zařízeních), a to díky své flexibilitě.
Formáty display reklamy
K formátům display reklamy můžeme zařadit bannery, pop-up vyskakovací okna, skycrapers (vertikální reklamní proužek o velikosti 120*600 nebo 160*600 pixelů), reklamní formáty overlays (např. grafický prvek překrývající obsah webové stránky či reklama překrývající video) a krátké reklamy vkládané před video (pre-roll), za video (post-roll) a překrývající část právě přehrávaného videa (mid-roll).
Tipy pro display reklamu
Definujte si cílovou skupinu a cíl reklamní kampaně.
Věnujte pozornost grafickému zpracování reklamy. Nebojte používat výrazné barvy a experimentovat s designem.
Tvořte zajímavý a poutavý obsah vyvolávající akci.
Buďte kreativní a vytvářejte vizuálně přitažlivé reklamy.
Ujistěte se, že se reklamy budou zobrazovat na viditelném místě.
Hodnoťte metriky.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy