Cílem každého podnikatele by mělo být (vyjma potěšení z podnikání) zvyšování výnosů, snižování nákladů, zvyšování spokojenosti zákazníka, a proto je využití marketingu na sociálních sítích vhodným prostředkem pro přiblížení se dosažení těchto cílů.
Marketing prostřednictvím sociálních sítí je velice levným a efektivním prostředkem, kterým je možné se zviditelnit při podnikání. Při jeho využívání je nezbytně nutné vynaložit větší množství času na propagaci a její udržení pravidelnou úpravu a aktualizaci stavů, akcí a fotografií. Při správném stanovení marketingových cílů se tento typ marketingu vyplatí, a to zejména u začínajících podnikatelů či drobných e-shopů.
Jak efektivně uplatnit marketing na sociálních sítích
Existují ukazatele měřící efektivitu webových stránek, jejich výkonnost, se kterou souvisí marketing prostřednictvím sociálních sítí.
Nejprve musíme stanovit cíl, který chceme splnit, a kterému se chceme prostřednictvím marketingu na sociálních sítích přiblížit.
Cílem může být:
procentuální nárůst komentářů v příspěvcích
nárůst firmy/produktu v oblíbených položkách
sdílení příspěvků a statusů
různé soutěže atd.
Cíle musí být měřitelné v jednotkách a v čase.
Dále si musíme uvědomit, zda můžeme naše cíle nějak hierarchicky rozdělit, vytvořit z nich přehledy a analýzy, které uplatníme pro efektivnější využívání marketingu na sociálních sítích.
Při tvorbě ukazatelů musíme dbát na to, zda jsou námi zvolení ukazatelé skutečně relevantní. Těchto relevantních ukazatelů bychom měli zvolit pět až deset.
Kde můžeme svoji firmu propagovat
Nejdůležitější sociální sítí je Facebook. Zde si musíte vytvořit stránku firny, nikoli běžného uživatele, a následně doplníte veškeré klíčové ukazatele, pojmy a požadované kolonky. Po stanovení cíle můžete začít aplikovat svou marketingovou strategii prostřednictvím zvolené sociální sítě. Facebook je v této oblasti nejlepším pomocníkem. Můžete využít i služeb sociální sítě Twitter či Google +.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy