Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Nevýhody aplikování internetové reklamy

Internetová reklama s sebou přináší bezesporu řadu výhod a tzv. skrytých benefitů pro inzerenty, ovšem nic není bez závad. I internetová reklama v sobě skrývá několik negativních vlastností, které je dobré brát v úvahu.

  • Nízký marketingový rozpočet

Přesto, že se říká, že internetová reklama je levná, tak zadarmo úplně není. Firmy, které nedisponují vysokým rozpočtem na marketingové aktivity, sáhnou velice často po tom nejlevnějším řešení, tj. banner na levné webové stránce, a doslova promrhají své peníze, jelikož právě tato reklama jim nepřinese téměř žádný užitek.

  • Znalosti internetové reklamy

K správnému a účinnému zvolení vhodných inzerátů a inzertní plochy, je třeba disponovat znalostmi o internetovém marketingu. Firma by si neměla vytvářet na webových stránkách marketingovou strategii sama, bez uvážení a bez relevantních znalostí. Tato vytvořená marketingová a reklamní strategie, nemusí být, a často není vůbec, efektivní a firma proinvestuje své peníze zbytečně.

Velice často si firma při vytváření reklamy klade otázku: Jaká skupina uživatelů používá internet? Internet je sice nové médium, ale je třeba si uvědomit, že není rok 1995. Internet využívají lidé v důchodu a i děti. Zkrátka všechny socioekonomické skupiny. Otázka firem by tedy měla být: Kdo je naše cílová skupina? A nikoli: Kdo využívá internet?

  • Množství informací

Množství informací na internetu je skutečně obrovské, a proto zvažte KAM a JAKOU reklamu umístíte, aby výsledek byl v souladu s vaším očekáváním. Ne vždy musí být nejlevnější investice do internetové reklamy tou nejefektivnější a nejvhodnější.

  • Blokovací software

Existuje software, který si uživatelé nainstalují do svých počítačů, a tento program umí „vymazat“ reklamu v internetových prohlížečích. Zkrátka: uživatelé reklamu nevidí. Týká se to především reklamních bannerů, reklamních pruhů, vyskakovacích oken a videí a videoreklam.

  • Bannerová slepota

Uživatelé často ignorují bannery, a proto se vyhněte používání klasických bannerů, popř. vyskakovacích oken.

  • Nepřístupnost určitých segmentů trhu

Při vytváření reklamy je třeba vzít v úvahu tato negativa, popř. nevýhody, které s sebou internetová reklama nese, a brát na ně ohled. Se zapracováním těchto informací můžete předcházet neefektivnosti, kterou s sebou špatně provedená internetová reklama přináší. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!