Reklamní sdělení propagující značku, produkt nebo marketingovou zprávu je integrováno do počítačové hry. Advergaming prožil boom s rozvojem internetu, který umožňuje zainteresování mnohem větší skupiny, než je tomu u deskových her. Oproti jiným inzertním formátům má advergaming výhodu v pozitivním vnímání.
Všeobecně se rozlišují tři druhy advergamingu – reklamní hry umístěné na firemních webech, tradiční obchodní videohry vyvinuté s určitým úmyslem a hry obsahující product placement.
Výhodou advergamingu je jeho zacílení na široké spektrum uživatelů internetu, kterým je předán reklamní odkaz. Celé sdělení má pozitivní rámec, protože u lidí převládá dobrý pocit ze zábavné chvilky strávené u internetové hry.
Upoutat pozornost zákazníka v prostředí internetu je stále obtížnější. Zatímco běžné reklamní formáty nabízejí jen krátký omezený časový prostor a navíc jsou vnímány neutrálně až negativně, advergaming vtahuje zákazníka do hry a upoutává jeho pozornost na několik minut.
vytváření a posilování pozitivního image firmy – zisk sympatií a propojení se zábavou a odpočinkem
informace o novém produktu nebo značce – předání informací o výhodách produktu
rozšíření povědomí o značce – několikaminutový kontakt se zákazníkem
data o hráčích – registrovaní hráči poskytují společnostem kontaktní údaje
doplněk kampaní – médium posilující dopad a ukotvení v mysli cílové skupiny
soutěže – možnost získání cen rozšiřuje publikum
Mezi všeobecně platné klady advergamingu patří fakt, že hry neznají věkové hranice (kdo si hraje, nezlobí), hry neznají ani národnostní a jazykové bariéry (jednoduché návody), hry získávají na delší dobu pozornost spotřebitele, hry mají velký potenciál využívat pozitiv virálního marketingu. Významný podíl na úspěšnosti mají také sociální sítě.
Efektivnost advergamingu je jednoduše měřitelná. Díky analýze hratelnosti zjistíme - kolik osob hru hrálo, kolik her bylo rozehráno, kolik času uživatel u hry strávil.
zvýšení návštěvnosti webových stránek
propagace značky
vznik zpětných odkazů
možnost vyzkoušení produktu nebo služby během hry
budování komunity
zajímavá hra může připoutat pozornost médií
zvýšení důvěryhodnosti firmy a webu
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy