Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Podnikání a správně nastavená komunikace

Podnikatel musí zvládat najednou spoustu věcí. Jednou z nich je dobře zvládnutá komunikace.

Na začátku každé komunikace je třeba vědět, co konkrétního chcete sdělit a jaký účel by to mělo přinést.

Takže pokud nevíte, co chcete vlastně říci, tak raději hned nemluvte a nechte si čas na srovnání informací. Musíte si být jisti svým cílem, jinak vám nikdo neuvěří.

Správná komunikace musí splňovat několik podmínek:

Podmínka konkrétnosti

Jednou z podmínek úspěšné komunikace je nastavení optimální hranice konkrétního sdělení. Podáte-li konkrétní zprávu, měl by uživatel získat jasnou představu o smyslu vašeho sdělení. Správně podaná informace musí obsahovat důležité detaily.

Podmínka rozsahu

V souvislosti s rozsahem mluvíme v případě dobře zvládnuté komunikace o stručnosti. Příliš dlouhé souvětí působí těžkopádně a vyžaduje zvýšené nároky na soustředění. Sdělit stručně znamená prakticky odpovědět na otázky Co? Kde? Jak? Proč? Kdy?

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Rozsah hraje v komunikaci důležitou roli. Příliš dlouhý text bez konkrétního sdělení je zapomenut.

Podmínka srozumitelnosti

Správně zvolená forma komunikace není přehledem znalostí a dosaženého vzdělání osoby přinášející informace. Optimální forma komunikace by měla obsahovat jen všeobecně srozumitelné výrazy bez pravopisných chyb a nepříjemných překlepů.

Psaná komunikace potřebuje důkladnou kontrolu. Chyby působí směšně a vzbuzují nedůvěru.

Podmínka souvislého děje

Slova a věty používané během komunikace musejí dávat smysl a rozvíjet děj, tudíž na sebe logicky navazovat. Podmínka souvislého děje pomáhá čtenářům uvědomovat si smysl sdělení a napomáhá lepšímu zapamatování.

Podmínka zdvořilosti

Zdvořilost posiluje vztahy, a to jak v osobním tak i v pracovním životě. Jízlivá a nevhodně zvolená poznámka narušuje vztahy. Zásadou zdvořilé komunikace je vstřícnost, otevřenost a upřímnost. Důležitá je také schopnost vycítit potřebu druhého.

Zdvořilost otevírá uzavřené dveře. Lidé se cítí dobře, nejsou stresování a jsou ochotní naslouchat a podat pomocnou ruku.

Zdvořilost má ale své hranice. Zdvořilostí není chování spojené s podbízením a vlezlostí. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!