Podnikatel musí zvládat najednou spoustu věcí. Jednou z nich je dobře zvládnutá komunikace.
Na začátku každé komunikace je třeba vědět, co konkrétního chcete sdělit a jaký účel by to mělo přinést.
Takže pokud nevíte, co chcete vlastně říci, tak raději hned nemluvte a nechte si čas na srovnání informací. Musíte si být jisti svým cílem, jinak vám nikdo neuvěří.
Jednou z podmínek úspěšné komunikace je nastavení optimální hranice konkrétního sdělení. Podáte-li konkrétní zprávu, měl by uživatel získat jasnou představu o smyslu vašeho sdělení. Správně podaná informace musí obsahovat důležité detaily.
V souvislosti s rozsahem mluvíme v případě dobře zvládnuté komunikace o stručnosti. Příliš dlouhé souvětí působí těžkopádně a vyžaduje zvýšené nároky na soustředění. Sdělit stručně znamená prakticky odpovědět na otázky Co? Kde? Jak? Proč? Kdy?
Rozsah hraje v komunikaci důležitou roli. Příliš dlouhý text bez konkrétního sdělení je zapomenut.
Správně zvolená forma komunikace není přehledem znalostí a dosaženého vzdělání osoby přinášející informace. Optimální forma komunikace by měla obsahovat jen všeobecně srozumitelné výrazy bez pravopisných chyb a nepříjemných překlepů.
Psaná komunikace potřebuje důkladnou kontrolu. Chyby působí směšně a vzbuzují nedůvěru.
Slova a věty používané během komunikace musejí dávat smysl a rozvíjet děj, tudíž na sebe logicky navazovat. Podmínka souvislého děje pomáhá čtenářům uvědomovat si smysl sdělení a napomáhá lepšímu zapamatování.
Zdvořilost posiluje vztahy, a to jak v osobním tak i v pracovním životě. Jízlivá a nevhodně zvolená poznámka narušuje vztahy. Zásadou zdvořilé komunikace je vstřícnost, otevřenost a upřímnost. Důležitá je také schopnost vycítit potřebu druhého.
Zdvořilost otevírá uzavřené dveře. Lidé se cítí dobře, nejsou stresování a jsou ochotní naslouchat a podat pomocnou ruku.
Zdvořilost má ale své hranice. Zdvořilostí není chování spojené s podbízením a vlezlostí.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy