Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Trendy v internetovém obchodování

Obchodování na internetu je velmi bouřlivým a progresivním sektorem. Trendy a okolnosti se rychle mění a vyvíjí. Firmy působící na trhu musí bryskně analyzovat informace a reagovat na změny chování a preferencí spotřebitelů. Sázkou na jistotu zůstává elektronika. Rozšíří se online nákup potravin.

Při realizaci internetových nákupů se v blízké budoucnosti rozroste využívání mobilního nakupování. Posílí se i význam sociálních médií. Ta ovšem nebudou generovat přímé prodeje, ale budou propagovat produkt nebo značku a vytvářet dobré povědomí. Stěžejním prvkem bude komplexní vícekanálová strategie.

Výzkumy prokázaly, že e-shopy v minulých letech hřešily na práci s databázemi zákazníků. Moderním trendem je maximální možné využívání získaných dat, která jsou důležitým zdrojem informací o chování, preferencích a přáních nakupujících. Díky strukturovaným údajům se nabídky dají cílit na konkrétní spotřebitele, což je mnohem účinnější taktika, než bezhlavé bombardování bez specifikace.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Doba pokročila a výlučnost se zvýšila – kamenná prodejna se bez e-shopu neobejde. E-shop už sice není ryzí konkurenční výhodou, ale nemít e-shop je jednoznačně mínusem. Vícekanálová strategie přitom musí být jednotná, přehledná a jednoduchá. S celou záležitostí souvisí i bohaté přepravní možnosti či možnost osobního vyzvednutí na prodejně.

V České republice se pozvolna prosazují mobilní nákupy a platby. V budoucnosti by měly být výrazným hybatelem. Bezkontaktní technologie a aplikace pro platby povýší mobilní telefon na platební nástroj. Díky pokroku se budou čím dál více stírat hranice mezi online a offline nakupováním.

Ideální zákazník je věrný zákazník. Kdo si dokáže udržet klientelu déle, než pouze na nahodilé nákupy, získává obrovskou výhodu. Dnešní spotřebitel je výborně informovaný a sofistikovaný, či-li je nutné neustále pracovat na své pověsti a zdokonalovat služby.

Lidé sice už překonali počáteční nedůvěru a ostych vůči online trhu, nicméně základy ještě nejsou neochvějné. Bezpečnost nákupů přes internet se musí neustále zdokonalovat. Zabezpečeny musí být nejen objednávky, ale i platby.

Nejnižší cena přestává být pro spotřebitele v České republice jediným směrodatným kritériem. Češi jsou nedůvěřiví a za příliš nízkou cenou hledají nedostatky. Proto bude vstup pro nové hráče na trh e-shopů rizikový. Své pozice budou posilovat zavedené obchody. Naopak nové se musí specializovat na úzký segment trhu, vyplnit tržní kout. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!