Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Struktura podnikatelského plánu

Vize firmy

V první části podnikatelského plánu firma představuje sebe a svou myšlenku. Je v ní třeba nastínit image a hodnoty, které má podnik reprezentovat, ukázat, s jakým nápadem na trh přicházíte a čím je projekt unikátní. Jednoduše řečeno v ní sdělujete, kdo jste, co nabízíte, co je vaším cílem a hlavně proč to děláte.

Obhajoba existence podniku a jeho smysl je elementárním bodem každého podnikatelského plánu. Vyjadřuje podnikatelovu motivaci a jeho představu o finální formě podnikatelského záměru.

 

Hlavní firemní cíle a strategie

V druhém bodě definujeme dlouhodobé cíle podniku a strategie k jejich dosažení. Například jaké trhy chceme v budoucnu obsadit, jakým způsobem chceme rozšířit podnik a jakými způsoby chceme k těmto cílům dojít. Druhý bod se zaměřuje na specifikaci vize firmy, je třeba obecně nastínit dlouhodobý strategický plán podnikání a zodpovědět základní otázky týkající se budoucnosti podniku. Kde bude firma za deset let? Na jaké trhy bude expandovat? Jaká je ideální, vrcholná forma podniku?

 

 

Produkt

V této části je důležité zodpovědět základní otázky týkající se podnikatelského záměru. Co nabízíme? Je třeba přesně definovat nabízený výrobek nebo službu, výrobní proces a náklady, odhadovanou cenu, vymezit náš produkt vůči konkurenci a popsat jeho specifikace. V této fázi podnikatelského plánu se také určují distribuční kanály, tedy způsob, jakým se produkt dostane k zákazníkovi.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Cílový segment trhu

V další části vymezíme část trhu, na které chceme podnikat a odhadnout velikost podílu, který na ní chceme zaujmout. Definujeme také cílovou skupinu odběratelů produktu a marketingové nástroje, kterými je chceme oslovit.

Určení cílového spotřebitele je klíčovou částí každého podnikání. Zabýváme se tedy demografickou a sociální typologií zákazníka, jeho spotřebními návyky. Pokud již přesně víme, kdo je náš zákazník, řešíme, jakým způsobem ho oslovit. Volí se marketingové strategie k přesvědčení spotřebitele o koupi a odklonu od konkurenčních produktů.

 

Konkurence

Základem každé vojenské taktiky je poznání nepřítele, znalost firem se stejným nebo podobným produktem nevyjímaje. Při popisu konkurence se proto nezaměřujeme jen na její podíl na daném trhu a její strategii, je nutné zjistit, čím je náš produkt lepší, než ten konkurenční, zhodnotit vlastní konkurenceschopnost.

Definice konkurentů, jejich produktů a strategií nám umožňuje zamyslet se nad způsobem, jakým se od nich firma diferencuje a také zjistit, zda proti nim máme na trhu šanci.

 

Management

Tato část je zaměřená na lidské zdroje. Uvádí se v ní, kolik zaměstnanců je potřeba k dosažení stanovených cílů, o jaký typ zaměstnanců se jedná, jakým způsobem bude firma přistupovat k managementu. Případně jaké zaměstnance už má firma k dispozici a proč jsou způsobilí pro tento projekt.

Personální zajištění projektu je nutnou součástí podnikatelského plánu, protože jeho úspěch je závislý právě na lidech, kteří jsou realizací pověřeni.

Finanční strategie

Rozbor finanční politiky firmy. Je třeba stanovit odhad nákladů na výrobu, distribuci, propagaci a ostatní platby spojené s produktem. Také se zde uvádí odhadovaný zisk plynoucí z projektu.

 

Analýzy

Podnikatelský plán ale není jen soupis myšlenek na podnikání, měl by být sestaven na základě reálných kalkulací vyplívajících z analýz. Je třeba mít nejen dostatek informací o trhu, konkurenci, zákaznících, důležité jsou i kalkulace související s výrobním procesem, dodavateli, předpokládaným vývojem veličin ovlivňujících trh a podobně.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!