V rámci vedení mzdového účetnictví, se Vám nabízí hned několik možností. Volit můžete mezi interním, ale také externím zpracováním mzdové agendy. Jste-li znalí v oblasti mezd, pak se můžete sami pustit do mzdového účetnictví. Tuto myšlenku však málokterý podnikatel realizuje. Spíše zaměstná jednoho, či více pracovníků, v závislosti na velikosti podniku, nebo se obrátí na externího specialistu.
Mzdová oblast není nikterak jednoduchou záležitostí, kterou je možné se naučit a pochopit během pár měsíců. Aby si jedinec, který se chce věnovat mzdovému účetnictví, mohl říkat mzdový specialista, musí se nejen orientovat v řadě zákonů upravující mzdovou problematiku. Jedna věc je mít nastudované zákony a předpisy, druhá pak umět vše správně aplikovat v praxi. A co si budeme povídat, ne všichni mohou dělat všechno.
Zajímá Vás, jaké veškeré povinnosti a činnosti souvisí se mzdovým účetnictvím? Především se jedná o vedení i archivaci personální evidence, a to včetně mzdových listů a evidenčních listů důchodového pojištění – kompletní zpracování mezd - přihlášení a odhlášení zaměstnanců na zdravotní pojišťovny a správu sociálního zabezpečení – měsíční posílání přehledů na zdravotní pojišťovny a správu sociálního zabezpečení – vystavení příkazů k úhradě – výpočet, zúčtování daní – roční vyúčtování záloh na daně ze závislé činnosti – roční vyúčtování srážkové daně.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy