Agresivní praktiky jsou takové, u kterých je způsobem prodeje nebo nátlaku cílem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele.
Agresivní (tedy nekalou a zakázanou) obchodní praktikou se rozumí jednání, které s přihlédnutím ke všem okolnostem svým obtěžováním, donucováním nebo nepatřičným ovlivňováním výrazně zhoršuje možnost svobodného rozhodnutí spotřebitele.
Příklad agresivní obchodní praktiky (v našich podmínkách dosti známý): Spotřebitel dostane vyrozumění (telefonické,písemné), že je mezi možnými výherci vysoké částky peněz, pokud bude mezi prvními 50ti, kteří správně vyplní test. Přestože tuto podmínku spotřebitel splní, nevejde se do první „padesátky“. Prakticky se však toto oznámení objeví každému. Cenou útěchy je nabídka zboží, jehož nákupem bude zařazen do dalšího kola o atraktivní ceny. |
Při posuzování, zda je obchodní praktika agresivní, se musí přihlížet v prvé řadě
Při zkoumání nekalé obchodní praktiky není možné se omezovat pouze na klamavé a agresivní praktiky, ale je vždy nutné posuzovat, zda obchodní praktika nenaplňuje obecnou definici nekalé obchodní praktiky uvedenou výše.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy